My Nuffy

Tuesday, May 3, 2011

Ke Mana Mama Menghilang?

Mama hilang?
Hehe... xdelah... mama ade je kat rumah... tengah merehat-rehatkan diri... Jangan risau ok... Mama ambik keputusan nak bercuti hari ni disebabkan oleh beberapa perkara...

1) Hari ni babah aisy akan memulakan kerja di tempat baru... Ye Alhamdulillah babah aisy dah dapat kerja kat MPPD... Rezeki anak... Hari Sabtu hari tu orang MPPD call... Memang mama bersyukur sangat... Tapi banyak benda jugak nak difikirkan... Babah aisy nak bawak motor pergi kerja tapi mama tak bagi... BAHAYA owh! Kalau dekat tak apalah.. So mama suruh babah aisy bawak Viva... Jimat! Kalau pinjam Wira FIL nanti banyak belanje pulak... Rm5o belum tentu cukup sampai 2-3 hari...

2) Mama tak tau nak pegi keje naik ape... Mama nak bawa skuter tapi babah aisy x bagi... MIL mama pun x bagi... Babah aisy suruh mama tumpang FIL tapi itu bermakna mama kena bangun seawal 4 pagi setiap hari pastu babah aisy akan hantar mama ke rumah IL... Wah malasnye.... Nanti baliknye pulak kena tunggu babah aisy balik baru jemput mama...Lama tu... babah aisy sampai rumah pun mungkin dalam pukul 8 lebih... Tak sanggup rasenye nak tunggu lama-lama... 

Mama ingat nak tumpang member mama tapi rumah mama ni nama je tepi jalan... Jalan nak masuk ke dalam rumah mama ni bukannye dekat... Jauh... Berpusing-pusing... Menyusahkan dieorang je pulak nanti... Mama tak suka betul nak menyusahkan orang... Nak jalan kaki? Bolehla kot tapi jauh sikitla sebab depan rumah mama ni berbukuit sikit... bahaya...

Habis tu camner ek? Nak bawak kereta wira IL mama memang mama tak larat da... Tak sanggup asenye... Nak mintak tolong FIL mama jemput nanti menyusahkan die pulak... Dahla pagi-pagi die nak kena hantar BIL pegi sekolah... Hmm... 

Kalau boleh biarlah cepat mama bersalin... Sekurang-kurangnya mama dan babah aisy tak adalah nak pening-pening kepala nak pegi keje... 

Tapi Esok mama tidur rumah IL mamala nampaknye sebab pagi tu mama ada routine checkup kat kk... Petang baru balik tumpang member mama sebab mama nak masak untuk babah aisy!:-) Kalau laratlah...hehe.

Oklah doakan mama tak apa-apa eh!:-)






1 comment:

Yana@Noni said...

Moga segalanya berjalan lancar yer mama aisy...take care:-)

++Jom Kita Tukar Link!++