My Nuffy

Tuesday, November 9, 2010

Tips Tambahan Untuk Kurangkan Loya & Muntah Semasa Hamil

Godek-godek pasal amalan semase mengandung jumpe lagi tips nak kurangkan loya... Mudah... senang... cepat dan murah!

Cara pertama...

Oleh kerana morning sickness yang teruk boleh menyebabkan wanita kehilangan bendalir tubuh yang banyak... minum sekurang-kurangnya 10 gelas air sehari untuk mengantikan balik bendalir yang hilang tu di samping boleh jugak mengelakkan sembelit....

Yang kedua...

Jauhkan dari bau-bauan yang boleh menyebabkan anda muntah. kalau tak boleh bau laki hang... suhla die p jauh2...hehe. Eh jangan tak tau... aku penah dengar pasal ni... Tapi nasib-nasibla... kalau laki hang paham... Oklah... kalau jenis yang mada tu mau makan pelempang seminggu...

Yang ketiga...

Kalau time mengandung ni ada yang selalu perut masuk angin kan... so cubelah makan makanan yang berhalia untuk buang angin tu... Jangan buang angin merata-rata sudah... Terkejut pulak mentua hang nanti... Kuikuikui...

Yang keempat...

Makanlah asam... atau hidu buah limau / lemon... tak pun minum jusnye... Macam aku sendiri... kalau dulu aku suka jeruk, asam kecut or bende-bende yang masam ni... sekarang dah kurang dah... Kalau teringin pun aku lebih suka something yang fresh... Mangga mude on je... jeruk-jeruk je aku takley terime... Tadi beli pun aku sedekah kat orang lain... Hehe...

Kalau tak berjaye gak nak kurangkan loye korang tu... p la jumpe doktor cepat... Takut t membahayakan baby pulak nanti kan... Oklah... petang ni aku nak chow p melaka... Hanto Mak tok hubbyku ke rumah anaknye... esok die ade checkup kat HKL... Badan penat je... p lau tak pegi t tak dapat nak pow hubby...hehe...

syhhhhh.............

Kla... ai nak p punch dulu yerk! Hubby ai dah dok tunggu tu.... Daaaa......

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++