My Nuffy

Thursday, December 1, 2011

Saya mengaku... Saya memang...

Saya mengaku yang saya memang tak pandai menjahit! ~Adeh kenyataan yang pahit tapi HARUS untuk ku telan... ~

Tapi suamiku yang tercinta tu asik dok cabar suruh aku jahit kaki seluar kerja die... Ei tak paham eh? Orang cakap orang tak reti menjahitlah ucuk! Haha. Tapi pagi tadi entah macam mana entah tergerak plak hati ni nak jahit kaki seluar die lepas berminggu-minggu aku janji kosong je dengan beliau... Hehe. Terus masuk bilik mak ambil box menjahit. Lepas tu doklah bersila kat lantai mengadap benda tu... Punyalah tekun menjahit sampai anak pun aku biar tergolek-golek kat atas katil... Nasib baik die tak pandai nak buat terjunan kuak lentang ke hape...

Bila incik suami keluar daripada toilet, die buat-buat terkejut plak tengok aku dok siok mengejekan kaki seluar die... 'Tengok sayang jahit macam mane?' - Konon nak kondemlah tu kot...Haha. Aku tunjuk kat incik suami terus die kate "WOWWWW" - Haha auta semata. incik suami cakap ' Ha reti pun jahit...' Terlupa pulak nak loyer buruk mase tu, konon nak cakap ' eleh sayang memang reti menjahit pun saje malas nak bagitau je nanti abi suruh sayang jahit macam-macam' Haha.

Tapi tadi tak sempat gak incik suami nak pakai seluar yang sudah kujahit itu sebab dah pukul 6.38 am. Incik suami harus ke pejabat. Nanti lewat... Almaklumlah nak hasil yang bagus kenalah buat plan-plan kan... Haha. Padahal tadi dok terkial-kial je nak menjahit pun...

So cabaran menjahit dah PASS! Terus berkobar-kobar nak belajar jahit baju dengan MIL pulak..Haha. Aderkah???! Tungguuuuu.....





No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++