My Nuffy

Friday, April 10, 2009

Koleksi Alam semulajadi 09/04/2009

Ini koleksi Gambar yang aku amik lepas balik keje semalam dalam hujan2 renyai. Tension punye pasal, bunga mak aku jadi sasaran aku amik gambar. Nak amik gambar sendiri malas. Bukan cantik pun. Bek amik gambar alam semula jadi kat depan umah mak aku ni. Lagi best.
Ni antara koleksi bunga orkid @ Anggerik kesayangan mak aku. Mak aku bab2 bunga ni pantang sket. Pantang jumpa! Asal balik kampung je, mesti pokok bunga makcik aku jadi sasaran die n adik beradik die yang lain. Bak kata sepupu aku, dieorang adik - beradik ni memang makcik bunga. ade je yang menarik, tak kiralah kat tepi highway ker, kat umah orang ke, landskap kat hotel 2 pun jadi gak. huhu.

Ini pokok bunga mak aku. Nama dia aku tak tau. Kantoi plak kat mak aku masa aku tengah syok amik2 gambar bunga2 di semalam. Die tanya aku nak buat apa siap amik2 gambar bagai. Aku jawab 'projek besar ni mak...' hehe. Saje je nak susupenkan mak aku yang dah sedia suspen 2...


Ini pokok Limau Purut Kesayangan aku. Aku yang usha mak aku supaya beli pokok limau purut ni coz nanti senang nak masak tom yam n buat kerabu mangga. Perghh... Meleleh dibuatnya.


Ni pun mak aku yang tanam betul - betul sebelah tempat aku parking keta kesayangan aku tu. Dulu aaslnya aku yang tanam sayur kat situ tapi semenjak aku kerja plus blaja balik ni, aku tolong tengok je ler...huhu. Asal balik keje je mesti aku P ngadap sayur - sayur mak aku 2 dulu. seronok plak tengok sayur - sayur yang menjadi 2. Abang aku pulak jadi tukang petik lada pasal dia antu 'LaDa'!


Ni pokok tomato yang mak aku tanam kat depan rumah kiteorang. Nampak macam sedap je aku tengok. Mak aku skung ni rajin bebenor menanam sayur - sayuran ni semenjak mendapat inspirasi dari pejabat felda yang menyediakan kampit2 tanah untuk tanam sayur. Cayalah Mak aku. Harap aku? alamatnya terbiar jela sayur 2 macam mase mak aku g KL 2 miggu ari 2.

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++