My Nuffy

Monday, April 13, 2009

Perhatian Ulat Buku Sekalian

Tiba - tiba aku rasa sunyi plak kat ofis aku ni. Mana tah peginye sume orang. Yang kedengaran cuma lagu - lagu sedey dari pc aku ni ha... Layan jiwangla plak [taula frust!]. Huhu... nak buat keje pun macam tak ada mood jerk. Kan best kalau aku cuti ari ni! ley duk lepak2 kat umah dengan mak aku tapi memandangkan lom gaji, so aku pendamkan jela hasrat hati aku yang murni 2. Yang penting 24hb aku nak cuti coz aku nak g serbu Pesta buku kat PWTC! Da 2 tahun aku ikut Pesta buku ni almaklumlah, sebelum ni aku ni ley jugak dikatakan ulat buku. kenkadang kalau g umah kakak aku or umah orang, suke2 aku je selongkar bahan - bahan bacaan dieorang especially biler aku rasa bosan sangat dok tercongok sensorang. Paling best kat pesta buku ni, aku ley dapat harga yang murah untuk novel2 kesukaan aku. Pernah dulu aku beli hampir 10 buah novel sekaliigus! pitam aku nak habis baca... Kat Pesta buku 2, aku ley abis melawat sume corner kat citu dalam mase 1 hari siot!huhu... So sape2 yang minat membaca 2, sila2la berkunjung ke Pesta buku 2009 kat PWTC pada 17 - 26 April 2009 ni ye!


Lupakan sekejap pasal Pesta buku ni, aku nak story pasal sesuatu yang terbuku kat hati aku sejak hari 2 lagi. Sapa yang dah lama kenal aku mesti dah lali dengan mulot aku yang 'celup' ni. Bak kata kawan2 aku, aku ni nampak je diam tapi kalau sekali bukak mulut, menanah telinga siot. Pada sape2 yang agak2 terasa or berkecil hati dengan aku 2, aku mintak maafla ye. Bukan sengaja tapi kenkadang terlepas je. Kenkadang mulot ni biler da start mengomel, susah nak stop. 2 sebabla Teejay x tahan dengan aku dulu. Mulot 'celup'! Huhu. Tapi meskipun aku mulot 'celup', aku bukanlah sekejam seperti yang korang sangkakan. Rupa aku je macam kejam tapi kalau sape yang dah kenal lama dengan aku, mesti dia tau aku camner. Tak payahla nak jaja kebaikan sendiri plak kan nanti ade plak yang muntah darah nanti padahal keburukan aku berbakul2. Tunggu mase je orang nak jaja. Tapi rupenye masih lagi ada yang tak faham dengan sikap aku ni sampai merajuk siot dengan aku. Tajam betul lidah aku ni sampai melukakan hati seseorang yang dah aku anggap macam kakak aku sendiri.


Secara terbukanya aku nak minta maafla kat orang 2 kalau dia terasa sangat dengan kata - kata aku tempoh hari tapi apa yang aku cakap ari 2 cuma lahir dari hati aku yang ikhlas untuk menjaga hati sume pihak yang berada di tempat kejadian padahal aku tak sedar yang aku dahpun melukakan hati dia. Dia pun dah minta maaf pada aku melalui SMS hari 2 cuma nak jadi macam dulu payah siketla. Bukan aku taknak cuma benda ni da 2 kali jadi. Buat baik pun orang salah sangka, buat jahat apatah lagi. Aku harap lepas ni perkara macam ni xkan berulang lagi. Sebab itulah sejak demenjak ni aku slow sket. cakap pun da kurang. Biarlah macam ni lagi bagus. Kalau ada yang perlukan pertolongan aku, selagi aku terdaya n mampu, aku akan cuba tolong tapi kalau saja2 nak wat rajin nak tolong orang malas da. Nanti orang ingat aku harapkan balasan plak.


Fuhh... lega rasanya dapat luahkan perasaan tapi pening pala aku ni makin menjadi2 plak. Rasa nak MCla...huhu. Da nak rehat rupenye...Kla, yang penting jangan lupa g Pesta Buku nanti tau! Daaa....

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++