My Nuffy

Friday, August 26, 2011

Persiapan raya dan shopping Online.

Alhamdulillah Ahad lepas tercapai sudah hajat aku nak shopping raye... Walaupun mula-mula tu merajuk dengan hubby... kenape tah emosi je... Mungkin sebab musim bendera merah kot... Tu yang gediks semacam je nak merajuk-rajuk bagai... Kehkehkeh.


Baju aku, baju hubby, baju aisy, kasut aku semua dah dapat walaupun dalam kepayahan mencari. Sesungguhnya aisy bukanlah seorang yang penyabar nak duduk diam dalam stroller ke hape... merengek memanjang... Lepas tu asiklah nak mengopek... Tak sampai 10 min dah nak mengopek balik... Kebetulan mase shopping tu tak sempat nak ambik baby carrier... So tak dapatlah nak nyorok-nyorok mengopek... Bila aisy menangis je terpakselah laju-laju berlari pegi masuk kete cepat.


Dalam 1 hari tu tah baper kali aku asik hangin je dibuatnye... Aisy pulak langsung takmo dengan babahnye... Tak sampai 10 saat babahnye dukung die dah melalak... Sampai 1 pasaraya dengar! Cume yang tahan lame sikit mase kat JuscO je mase nak beli kasut... Itu pun dah sampai kat kaunter nak bayar terus melalak lagi... Huhu...


Itu sebablah aku lebih gemar shopping online je sekarang ni... Sambil duduk-duduk nenenkan aisy pun BOLEH shopping!The latest, aku beli nursing inner sebab aku belum ade lagi nursing kurung yang banyak ke hape lagi. InsyaAllah lepas raye baru tempah kat tailor haku. Pastu aku jugak order warmer susu aisy yang tak pakai letrik or bateri + ice packs untuk letak susu aisy nanti... Breast pump lom dapat nak amik lagi sebab bujet xdok! Tunggulah kalau CIMB murah hati nak bagi dividen kat aku ahak! Tah celah mane nak dapat tah...


Kueh raye tahun ni langsung tak usik! Manenye nak usik... balik keje je terus uwannya pas baten (betul ke aku eja ni???) kat aku. Tak sempat nak mandi ke salin baju ke hape... Sampailah time berbuka. Time berbuka pun kena makan laju-laju sebab aisy memang tak senang kalau tengok mamanye makan dengan tenang. Pastu bile dah siap mandi ape sume, tak sempat nak cecah bontot kat kusyen dah nenenkan aisy semula. Mate pun dah layu so terus bawak masuk bilik... zzzzzzzzzz sampai sahur... lepas sahur pulak dah terkejar-kejar nak gosok baju + nenenkan aisy + tukar lampin... Tambahan sekarang ni aku dah terkejar-kejar pulak nak hantar Faris (adik ipar aku) ke sekolah. Makanye pukul 6.5O pagi gitu aku dah gerak dari rumah. Tamk sempat nak manje lame-lame dengan aisy....


So tulah rutin aku... Camner nak buat kuih??? Cupcake angah(Kakak ayah) pun tak taulah dapat buat ke tak... Hari tu dah beli kulit popia nak buat popia nestum + popia pedas pun x berusik lagi... Adohai... Makanye biskut tunjuk jelah nampak raye tahun ni... 


Tu jelah persiapan raye kiteorang satu family tahun ni kot... simple dimple je... Baju raye aisy beli sepasang je sebab seblum raye itu hari aku dah siap belikan kemeja untuk die... Ade gak baju singlet sebab die jenis yang kuat berpeluh... Macam mamanye jugak! Baju hubby pulak beli sehelai je... Die xmo beli yang sepasang... Baju aku pulak cume sempat beli 1 baju kurung nursing tapi tu pun Ahad nanti nak p tukar balik sebab baju tu sempit. Kat baju cakap saiz M tapi fit macam saiz S.. Pelik aku...


Family mentua je belum bershopping lagi. Sabtu ni baru hubby dapat nak bawak dieorang pegi shopping... 


Ape pun mue dah siap! Tinggal nak beraye je lagi...Yezzzaaaa!





No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++