My Nuffy

Friday, October 1, 2010

++Lawat Sedara...++

Semalam kan aku ada buat satu entry ni pasal beraye kat Melaka kan....  Rini aku nak buat sikit sambungannye walaupun aku dalam keadaan sakit perut tetibe. Nape tah... Adoihaiiii.... Macam-macam halla aku ni kan!

Alkisahnya ritu... Kiteorang kan tido kat sane  1 malam. Bukan uatpe pun... Saje dok melepak je.... Esoknya pon same.... Lepak.... dan lepak lagi..... Kate nak gerak awal tapi tengok masing-masing macam xder hati je nak balik. Isy... musykil aku.

 Aku sorang je ke yang berkobar-kobar nak balik? Isy isy isy.... Mentua aku dua-dua ikut pak andak pegi pasar besar. Carik ikan katanya... Tak taulah pulak kot-kot dia nak mencarikkan jodoh untuk adik ipar aku sorang tu pulak kan... haha.

Boring punya pasal, aku try pujuk incik suami pegi jalan-jalan. Yela, tak puasla masa kat KK Home Deco tu...  Tapi pujuk punya pujuk... Rengek punya rengek... Huh! Tak layan koooo..... Sudahnya duduklah melepak sampai ke petang....

Lepas tu barulah gerak pegi rumah pakLongnya pulak.... Tahun lepas pegi malu-malu lagi.... Tambahan pulak tahun lepas masa raya tu aku buat rebonding... Tahun ni je dah kire insap siket.

Lepastu barulah kiteorang menuju ke destinasi seterusnya iaitu melawat pak ungka & pak belang....


Atas kesungguhan mak lang yang menggagahkan jugak kakinya yang hampir ketempangan disebabkan jatuh depan umah pak andaknya semalam, kiteorang pun bawaklah die pegi zoo. Tak pernah pegi zoo melaka katanya.



Maka, berjalanlah kiteorang meredah hujan renyai tu melawat sedara mara yang ado kat dalam tu.Disebabkan aku dan incik suami dah banyak kali pegi situ so xdela teruja sangat. Bak kata mak aku, cuci mato yo bulehla..


Memandangkan kite masih dalam mood raye, maka aku pun dengan suka hatinya nak pakai baju kurung pegi zoo. Yelah namapun datang melawat ye dak?


Nampak gayenye kenalah aku beli sebijik letak kat rumah ni.... Bolehla kiteorang main jongkang jongket berdua... Huahuahua.

Sekian terima kasih.

Muah muah!

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++