My Nuffy

Friday, June 10, 2011

Diari Aisy : Susu Oh Susu Part 2.

STATUS

Tengah update belog sambil tengok MAHARAJA LAWAK. Serius lawak giler! Sampaikan tengah menyusukan aisy pun bergegar-gegar badan dok menggelakkan dieorang. Aisy pun asyiklah matanya pandang kat tv je... Isy dah boleh nampak ke anak mama ni?Hehe... Aisy pun layan jelah MAHARAJA LAWAKni...

Okey enuf pasal MAHARAJA LAWAK... Mama nak story pasal SUSU lagi. Tadi masa mama tengah baring-baring sebelah aisy, mama rasa baju mama macam basah je. Memang basah pun de... Luncun! Tak sangka pulak mama. Tanda-tanda susu mama dah makin banyak? Hmm... Mama biarkan dulu sebab biasanya kalau mama pam pun hasilnya tak banyak mana pun. Nak bagi aisy bf, aisy tengah nyenyak tidur pulak tu. Lagipun aisy baru sangat menyusu.

Bila tengah lepak-lepak kat dalam bilik dengan babah aisy, mama tengok baju mama basah lagi. Babah suruh mama pam tapi malas melanda bila terkenangkan kuantiti susu yang sedikit je mama dapat setiapkali kalau mama pam. Mama biarkan je sampailah lepas makan barulah mama teragak nak pam. Sambil-sambil duduk tengok tv tulah mama pam.

TERKEJUT MAMA!
Mama pam dapat lebih kurang 2 oz! Lebih kurang 6o ml jugaklah tadi kalau tak tertumpah punya pasal. Adeh. Menci betul taw kalau bab tertumpah ni... Dahlah tengkuk dengan tangan lenguh dibuatnya (mama guna pam manual je)... Hasil pulak tak seberapa.... TENSION MA... Tapi alhamdulillah jugaklah hari ni hasilnya lebih banyak daripada yang lepas-lepas... Oh ye tadi mama afiq ada bagi petua kat mama supaya cuba makan LOBAK PUTIH dan KUCAI... Serius, mama tak pernah owh makan lLOBAK PUTIH tapi demi untuk aisy mama sanggup untuk mencuba... Esok jugak mama beli LOBAK PUTIH. Time kasih ye mama afiq atas cadangan mama afiq tu..:-)

p/s : Maharaja Lawak dah habes...Aisy pun dah mula menunjukkan tanda-tanda nak mendera mama dengan babahnya berjaga malam ni...Babah pun dah menjeling-jeling dah tu... baiklah mama masuk tidur dulu ye...hehe...:-)





2 comments:

mama_afiq said...

sama2 kasih... : ) dlu mama pernah mkn lobak putih psl susu xde Alhamdulllah hasilnye okay pastu baby asek gigit trus mama xkasi..lgpun mase tu ilmu psl bf mmg zero lbh pade nk bg FM je.. sgt2 rugi... so dis time mmg bertekad nk fully BF je... petua kucai tu mama dpt dr tukang urut smlm mama mengurut n ty camana nk tambahkn susu bdn nnt so dia pub ckp lobak putih n kucai + ikan bilis.. dia ckp klo lalu lobak putih tu buat jus.. tp rasenye alolo mcm tanah hehe... tp mama dlu rebus je...

++Kerudung Ungu++ said...

owh mcm 2 k...? hmm mama dh beli lobaknye... cme daun kucai je x xdok...hehe. time ksh ye ats petua 2..;-)

++Jom Kita Tukar Link!++