My Nuffy

Wednesday, January 4, 2012

Petua Hilangkan Bau Busuk Dalam Kereta.

Hari tu masa hantar Kelly pergi klinik rupanya dia dah terbuang air kecik kat atas kusyen kereta. Baunya aduhai menusuk hidung betul walaupun dah dibasuh berkali-kali oleh babah aisy. Dah dekat 2 minggu pun baunya masih tak hilang. Segan betul bila nak tumpangkan orang...Huhu.


Lebih kuranglah baunya macam gambar kat atas ni tapi lagi menusuk! Hancing ko! So penyelesaiannya... Tadi saya ambik roti yang dah lama kat dalam peti ais pejabat nih kemudian letakkan je merata kat atas kusyen kereta. Alhamdulillah tak lame je lepas tu baunya dah berkurang. Fuh lega...



Sama jugak kalau terbawak durian dalam kereta, confirm baunya semerbak kan! So boleh jugaklah gunakan petua tadi tu untuk hilangkan bau durian. Dah banyak kali dah cuba cuma babah aisy je yang tak berapa nak percaya...Hehe.

Tapi makesure guna roti biasa/putih je okeh! Jangan pulak gatal-gatal nak letak roti kaya ke hape kang habis bersemut kereta korang saya tak tau...Hehe.

Sekian, Wassalam.




3 comments:

Noraim said...

first time dengar petua mcm neh. blh apply nanti :)

kimberlycun said...

wah petua ni bagus! agak-agak boleh guna kat sofa rumah juga?

++Kerudung Ungu++ said...

ye bolehla cba...:-) sofa rumah saya tak pastilah pulak... sebab sofa kan berada di kawasan terbuka..:-) untuk bau hancing ni kena letax 2-3 kali kalau baunya masih tak hilang sebab kalau sembur dgn pewangi pun baunye tetap x hilang...

++Jom Kita Tukar Link!++