My Nuffy

Monday, November 2, 2009

DuGaan

Bismillah...

Hari ini aku sekali lagi malas nak pergi kerja? Apa sebab? Sebab aku malas. Huhuhu...
Nak dijadikan cerita, malam tadi hujan lebat sangat - sangat. Sekarang pun dah gelap nak hujan lagi. Lapas je siap buat slide presentation untuk subjek Perancangan Dan Pembelajaran Bahasa & Komunikasi, aku siap - siap nak pegi mandilah kononnya - Abaikan bau ikan masin tu ok! Kung3x



Angkara Hujan lebat

Masa tu memang dah mula hujan tapi tak lebat sangatla kan... So aku pun dengan excitednya bergonjeng - gonjenglah ke toilet. Tak sampai sekerat jalan tiba - tiba Cik Kiah terpekik - pekik macam orang kena sawan. Aku tengok kat dinding dah melipah - limpah air hujan turun. Alamak! Apa sudah jadi?

Luckly tak ada yang kena renjatan

 
Rak buku kesayangan aku


Aku blur sekejap tengok air hujan yang melimpah - limpah tu sebelum aku sedar air tu dah hampir melimpah kat rak buku aku. Wahhh... Ini tak boleh jadi ni! Wajib selamatkan buku - buku aku tu. DEngan kudrat aku yang tak seberapa nak ada tulah aku tolak rak buku yang 2x ganda besar and berat daripada aku tu. Nasib baik sempat.... Fuhhh Lega mak... Nak harapkan 2 ekor tapir kat dalam rumah ni? Haram.... Aku dengan Cik Kiah jugaklah yang gelabah and alihkan sume barang - barang tu. Ok cukup2! Tak mau cerita pasal tapir 2 ekor tu kat sini. Sakit hati kawe!Huh.

 Cik Kiah jadi Nenek Spider panjat atas ni


Eiii... apa tunggeng - tunggeng ni Cik Kiah?Hehehe

So biler aku bangun pagi tadi tengok keadaan rumah yang tak tentu arah tu aku pun rasa cam malas je nak pergi kerja hari ni. [Mesti makcik CT tu bising lagi aku tak datang kerja hari ni...Hehehe] Comfem + Yakin + pasti sangatlah bahawa Cik KIah sorang jer yang akan mengemas semua tu lepas aku pergi kerja nanti. So atas rasa tanggungjawab [tipu sikit] + malas ya amat [yang ni tak tipu], aku pun cepat - cepatlah print borang cuti pagi tadi. Hehehe... Senang betul kerja kat sini kan?

Banyaklah! Silap haribulan tak pasal - pasal aku dapat surat cinta. Free resigning letter lagi... HaMBIK K0!
nAK kerja ke taknak kerja ni? Huhuhu....

Upsss... hari ni ada janji dengan cik Kam. Dia dah janji nak datang Gemas betulkan sistem. Hari tu beria - ria aku paksa dia datang Gemas. Ni aku pulak tak ada. Heh... Majuk! Dah banyak kali mungkir janji. Kata nak datang tapi orang lain plak yang datang. Orang yang tak reti apa = apa disuruhnya datang. Buang bogheh kato Cik Kiah! Dahlah dapat naik pangkat n tukar ke Putrajaya tak bagitau. Penting ke ko tu cik Liza Oiiii?????!!! Well... penting tu idaklah... Cume nanti saper nak betulkan lappy aku kalau rosak nanti? Hari tu nasib baik cik Kam ada... Selamat Lappy aku daripada diformatkan.... Sob sob sob....

Anyway... hari ni hari untuk aku mengemas semula. Hopefully pas ni kalau hujan, takder banjir - banjir lagi. Ni sib baik aku ada kat rumah. Kalau tak? Hmmmm... ada hikmahnya kenapa aku tak sedap hati semalam and tak jadi bawak Cik Kiah pergi PD semalam. Kalau aku dengan Cik Kiah kuar sampai malam, malam tadi? hmmm....

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++