My Nuffy

Wednesday, February 10, 2010

Kursus lagi???!!! Nasiblah badan...

Ahlan Wasalahlan...

Wah belajar bahasa arabiah kita malam - malam cenggini kan...
Hehehe...
Dah mamai pun ia gak ni...
Esok subuh - subuh adam aku dah kena gerak ke Seremban balik...
Buat apa?
Hmmm....
Dukacita dimaklumkan aku diwajibkan menghadiri kursus untuk pengesahan jawatan selama 4 hari berturut - turut.
Lebih mendukacitakan lagi...
Tiada penginapan atau pengangkutan disediakan @ pandai - pandailah nak hidup.
Tak macam tahun - tahun sebelum ni.
Tahun ni agak di anaktirikan.
Mujurlah aku ada bos yang baik hati lagi prihatin
(Ni bukan kipas lagi ni.... pakai econ dah... hahaha)
Dia suruh kenderaan jabatan hantar.
Tapi aku ni gatal!
Aku goda pulak MaC supaya hantar aku.
MaC apa lagi...
Sawi dicita... Bayam mendatang...
Sukalah dia dapat hantar aku.
Tapi bukan hantar buta - buta ye!
dia ada kerja kat sana sekali + dia risaukan aku...
kenapa?
Ha... ni yang aku nak cerita ni...

Alkisahnya pada hari pertama aku kursus...
yakni semalamlah kan...
Aku gatal - gatal mintak MaC hantar aku pergi kursus tu.
Dah tu baru aku teringat yang kasut hitam bertutup penuh aku tinggal bawah meja kat opis.
(dieorang kata kalau boleh pakai kasut cenggitu...)
Nasib baiklah ada lagi sepasang kat rumah tapi buruk sikitlah sebab aku tak basuh lagi.
Tu pun tersorok kat celah mesin basuh and tapak dia dah nak tercabut.
Nak tak nak kena jugaklah pakai.
Mana nak raba* kedai kasut pagi - pagi buta tu kan...
Dah sekerat jalan pulak baru aku tersedar yang hp aku tertinggal sudah...
Aduhai.... Bagi aku biarlah tak ada jam ke hapa...
Janji ada hp...
Belum sempat muncung MaC cepat - cepat pujuk aku.
Finelah kan...
Takkan nak patah balik pulak kan?
Sambil tu perut aku asyiklah memulas - mulas...
Tak sedap jer rasanya...
Dengan perut yang tak tentu tu aku pun pergilah daftar dulu...
Kasut aku pulak tercabut tapaknya...
Hmmm....
Apalah nasib aku...
Terpaksalah MaC temankan aku cari kasut baru...
Dapat kasut ketat pulak....
rasanya aku pakai saiz 5 tapi nape macam tak muat jerk?
Huhuhu....
Nak bagi kat Rhodie, dia pakai saiz 4.
Lagilah kecik kaki minah tu...
Maka melecetlah kaki aku dengan teruknya...
Sebelum tu singgah kat shell nak ehem2 kan...
orang tu tengah cuci pulak...
MaC suruh aku masuh dulu tandas lelaki...
Aku jual mahal...
Kononlah malu masuk tandas lelaki...
Sudahnya dah tak tahan sangat aku ajak MaC pergi tempat lain...
Bengang je dia...Degil benar aku ni....
Hehehe....Nasib baik sempat....
Seterusnya...
Seksa datang lagi....
Bila takda hp ni faham  faham jelah.
Nak buat apa pun serba tak kena.
Janji dengan MaC nak lunch sama - sama tapi punyalah lama aku tunggu tak jugak muncul - muncul...
Perut dah berkeriut dah ni...
Ingatkan dia tidur ke hapa...
Rupanya dia tunggu aku tapi aku tak perasan...
Tak pasal - pasal kena tebus balik dengan KFC...
Hahaha...
Takpelah... salah aku jugak...
yang aku bantai tinggalkan hp tu saper suruh kan...
So gitulah gamaknya kisah 1st day aku kursus...
Alhamdulillah aku dapat kursus awal sebab masuk pertengahan tahun nanti aku dah malas nak pergi kursus - kursus ni lagi dah.
Tunggulah tahun depan pulak kan...
tinggal kursus kawen je lagi ni...
Apa pun sorang lagi member opis aku mendahului aku nampaknya...
Tahniahlah Rizal! Semoga bahagia hingga ke akhir hayat kendaknya.
Cepat atau lambat kita yang tentukan...
bukan orang lain okeh!
Tak apa... aku pulak bakal menyusul tak lama lagi...
Haha...

*raba - cari

p/s : sori shiera aku tak datang jumpa kau... aku takut dia tak suka... Dia kan marah kat aku... Huhuhu....

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++