My Nuffy

Friday, April 1, 2011

Opocot Mak Ekau!

Hari ni mama rasa dunia mama macam kelam kabut je. Nasib baiklah esok dah hari Sabtu... Ngorok time! Wehaaa.... Syoknye dapat tidur lama-lama kan! Ala... lupa! Esok mama nak pegi pasar ler.... Nak beli ayam... sayur... buah mangga... adeh! Berangan nak beli macam-macam. Sah tak sedar diri betul mama ni kan aisy!:-)

Tadi kan... masa mama kat Bank nak bankin kan duit... Adalah sorang mamat ni... entah india ke bangla ke mama tak taula... Asyik je dok tengok sorang pakcik ni tengah buat transaksi kat CDM tu. Ei takut pulak mama tengok die dok kusyuk je memerhatikan pakcik tu. Bila time mama, mamat ni tadi masih lagi perhatikan apa yang kita buat. Naik rimas pulak mama. Takut pun iya jugak. Manalah tau tiba-tiba dia mengekori mama bila mama keluar daripada bank nanti macam mana? Dahla mama sorang je masa tu... Ei ngerinya...

Lepas je bankin duit, mama terus keluar. Sambil-sambil tu mama toleh jugak ke belakang... takut-takut kalau mamat tadi tu mengikut mama daripada belakang pulak. Sampai kat satu kawasan berbukit tu entah macam mana mama terpijak batu. Opocot Mak Ekau! nasib baik tak tergelincir mama kat situ.

Aduh berderau darah mama sekejap... Sungguhla lenkali mama takmo dah keluar sorang-sorang lagi! Tobat mama... Babah aisy dah tau tadi... Apalagi... Balik ni siapla kena tarik tinge! Hehehe....




3 comments:

sHieRa cAkAp said...

Woi makcik sdah psang astro ka???

saadah ismail said...

skang nie mcm2 bole jd..
safety first... keselamaatan diri sndiri dn jge baby... :)

++Kerudung Ungu++ said...

shiera > oit! ne ko tw ni???? ko blik kg eh? x ckp pn!

saadah Ismail > 2lah psl... InsyaAllah... Lps ni ape2 pn kne ada org tmn gaklah... x berani dah nk kuar sensorg...hehe

++Jom Kita Tukar Link!++