My Nuffy

Monday, January 18, 2010

Darah Manis????!!!! Patutla banyak semut hurung....



" sayang... tok mak pesan kat abi tadi jangan balik lewat... Kite kan tengah darah manis..."

erk???!

Bukan tu sebelum tunang or sebelum nikah ke abi? Huhuhu.... Tahla.. Compius aku. Yang penting kiteorang tetap kuar happy - happy macam dulu - dulu. Kan abi kan.... Heeee... Bukanlah aku nak meng idakkan pesanan tok mak tu.... Yelah... Aku kan sekarang ni dah jadi cucu kesayangan tok mak... So abi... Jaga - jaga ea! Ciaplah sayang nak ngadu kat tok mak pasni lau abi sakat sayang lagi ea! Heeee...

Tulah kisahnya semalam. Baru dua hari tunang dah gatal nak kuar jenjalan. Actually semalam aku nak pegi daftar and ambik modul kat Seremban. Sebelum tu kak erna ajak aku tengok team opis main netball kat Seri menanti. Ada karnival de... Tapi sampai - sampai je kat sane dieorang da abes main and dah gerak ke UBen plak. Haiiyookkk.... So Mac bawak aku pusing - pusing sekitar situ dulu memandangkan aku pun belum penah pun masuk ke Seri Menanti tu. Setakat tengok sempang die je ada ler.... Huhuhu... Ade ler ambik gambar kat situ tapi mane tah aku letak gambar tu.

Singgah Uben tapi kiteorang tak turun pun sebab tengok semua dak opis ada kat situ. Bos - bos pun ada sekali nampaknya. Segan pulak nak turun. MAc pun macam tak selesa je so aku batalkan niat nak sembang - sembang dengan dieorang and terus blah ke OUM Seremban. Lepas daftar and ambik modul, MAc terus ajak aku pegi Melaka pulak. Nak tengok citer Adnan Sempit kata die. Okey Lhorrr.... Sebagai tunang yang setia (Wahhh... statement berani mati enjin kereta punyo... Hahha... aku ikut jelah. Lagipun dah lama gak rasenye kiteorang tak keluar tengok wayang sesama ni.

Mula - mula ingat nak makan kat Seremban Parade je tapi MAc nak makan kat tempat lain pulak. Dalam perjalanan melalui highway tu aku tiba - tiba teringat and teringin nak makan kat restoran jejantas Ayer Keroh. Bila aku cakap kat MAc, dia pun rupanya teringin gak nak singgah kat situ. Sampai kat situ cepat - cepat kiteorang carik tempat makan sebab perut dah mula nyanyi lagu keroncong untuk ana memandangkan aku tak makan daripada pagi. MAc cuma sempat belikan aku Kinder Bueno je masa kat Stesen minyak Pilah sebelum tu. Kak Erna ajak makan kat Uben jual mahal sangat... Padan muke aku.... Huhuhu...

Alhamdulillah lepas kenyang makan KFC kat situ kiteorang meneruskan perjalanan ke destinasi seterusnya. MBO ayer keroh Melaka. Hereeee Weee Comeeeee! Yeba yeba.... Owh luper... Sebelum tu mase kat Seremban Parade kiteorang dah siap - siap beli blanket sebab luper nak bawak sweater dari rumah!  Ate... Ape kename eh tengok wayang tak bawak sweater? Sampai - sampai je kiteorang tengok Wayang penuh giler de.... ( De - Ni sumer pengaruh Filem Adnan Sempitlah ni...) Aku cadang kalau tak dapat tengok citer Adnan Sempit, aku nak tengok citer Spy Next Door tapi biler aku tengok sedey je muka MAc biler aku sebut Spy Next Door tu tak sampai hatilah pulak. Yelah yelah... Kite tengok Adnan Sempit Okeh! Hahaha... Nampak nau bongak eh.... Nak tengok citer Sherlocks Holmes xderla pulak... Dah keluar ke belom citer tu???!! Hampeh tol!

Mula - mula Nak tengok pukul 3.30 ptg tapi dah penuh so kiteorang terpaksalah ambik yang pukul 5.15 ptg punye. So masa yang ada kiteorang hiasi dengan melepak sambil makan eskrem and posing - posing.


Nilah die 1st date after tunang



Inilah die ubat paling mujarab untuk sakit gigi ye anak - anak....Huhuhu



MAc abeskan sorang eskrem tu sementara aku cube carik signal Wifi kat situ... Eiiii...

 
Ha.... Ni ntah biler mase tah MAc ambik. Ketiduran kat dalam kereta sementara tunggu mase nak tengok wayang. Ngantok giler de lepas makan KFC. Seluar toksah citerlah camner sempit die. Abi... pinjam Seluar! 



 Abes tengok Adnan Sempit yang memang lawak giler tu MAc ajak pegi ronde - ronde dulu sebelum balik. Masa ni kiteorang singgah kejap dekat kedai Haiwan. Saje nak cuci mate tengok ikan - ikan yang comel tu.



MAsa ni kiteorang lepak kat dataran sebelah Jusco tu sambil makan - makan. Beli masa kat Pasar Bukit Baru.



" Betul ker kite dah bertunang ni abi?"

"Betullah yang..."

"hikhikhik"




Ok! Lastly gambar kaki ni.... Jangan tanya kenapa! Nak buat trademarklah konon sampai puas aku paksa MAc rapatkan kaki walaupun aku tau die tak boleh buat punyo... Luperla abi..... Hehehe....

Kesimpulannya, kiteorang sampai rumah hampir pukul 11. Kire lambat gak ke tu? Huhuhu.....

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++