My Nuffy

Saturday, January 9, 2010

Tepuk Dahi sendri...

Insyaallah... Dalam masa tak sampai seminggu saje lagi aku bakal jadi tunangan orang. Pada zahirnya aku nampak macam cool tapi dalam hati tuhan sajalah yang tahu perasaan aku waktu ni. Dengan masa yang sangat - sangat suntuk... aku terpaksa menyiapkan segala - galanya tanpa bantuan sesiapa kecuali Cik Kiah & Abi. Buat masa ni aku baru saja mengisi cekedis dalam beg kertas untuk diberi pada tetamu pada hari tu nanti. Rasa macam tak ckup je... Mungkin kena beli lagi sikit...

Sepatutnya aku dah mula mengemas rumah tapi sungguhla aku rasa macam tak berperasaan je nak mengemas mue sampah sarap aku ni. Abi dah janji nak tolong aku mengecat bilik pengantin... eh... Bilik pengantinla pulak... Hehehe... Tibe gatal aku datang... Ala kire macam bilik pengantinla jugak tu kan? Malangnya cadar kena beli yang baru sebab Cik Kiah cakap cadar yang aku beli hari tu pucat je... Tak berseri langsung! Hadoooiiii.... Duit lagi.... Tulah... Masa kat Seremban Parade hari tu dah intai - intai set cadar tu tapi jual mahal... tak nak beli masa tu... Konon lambat lagi nak nikah pun... Huhuhu... Nak tak nak terpaksa jugaklah aku redah Seremban Parade esok.... Kalau tak esok... luse.... tak luse... tulat... Sudahnya besok masa tunang, tilam ak boleng jerk! Wakaka... Padan muke aku...

Baju? ha! Tang ni yang buat aku sangat - sangat geram! marah! Sakit Hati! rase nak mak - maki orang tua tu! Alkisahnya... konon - konon buat baju kali ni nak nampaklah simple tapi ada kelainan sikit kan... So aku pun dengan terujanya pegilah tempah kat satu kedai #%$@*#  ni. Padahal selama ni aku sangatlah setia tempah baju dengan sorang nyonya tua ni. Dari awal lagi aku memang rasa tak sedap hati nak tempah kat kedai tu sampai Abi pun naik risau. Tapi aku pandai... Aku cakap aku buat plan B. Kalau baju tu tak siap atau aku tak berkenan... aku nak tempah lagi satu kain kat untie tu. Kire backupla ni. Hapa.... Sudahnya plan B takder... baju yang aku dapat pun macam hampeh.

Masa ambik ukur hari tu bukan main lagi... ukur macam nak sesak napas aku. Bila dapat baju, sebijik macam baju  perempuan mengandung. Aku makin kurus kah? Bak kata kak earna... padahal aku rasa perut aku tak pun surut - surut. Bonset gitu jugak... Haha... janji boleh siap 5hb la... boleh buat macam lengan spa-Qla... Sudahnya 7hb baru aku dapat ambik baju. Alasan kain tak siap lagi. Hangguk die gaknye. Nak tak nak tadi lepas facial aku terpaksa jugak tebalkan muke pegi kedai untie tu suh die oter balik baju aku tu.

'Hayooo ni manyak susah mau bukak balik oooo'

'Ala untie.... bolehla.....'

'manyak susa mau bukak.. mau jahit balik.... upah kasi sama dengan harga lu tempah bajula'

'yela - yela'

Huhuhu........ Kejamla......

Tu belum jahit manik lagi tu... Sudahnya kang ada jugak yang aku jahit sendiri manik die kang! Macam reti padahal jahit baju aku tetas pun aku hulur kat mak aku. hukhukhuk... Nak uat macam mana... jahit menjahit ni bukan minat and bidang akula weh... Tu bidang akak - akak aku tu jer. Bidang aku sekarang ni adalah masak memasak... Sepah menyepah.... Tu memang feberet aku.

So abes citer pasal baju... hopefully hari ahad ni untie tu sempat siapkan.... Kalau tak, aku paksa jugak Abi temankan aku carik baju... Tak pun aku sewa je nanti kat kedai mak andam kat taman tu. Owh... sebut pasal mak andam ni... aku ingat nak tempah jugak mekap tunang tapi aku tak compemkan lagi... Isyyyy... Ni ada jugak yang aku mekap sendiri nanti ni... huhuhu... Esoklah kot aku compemkan...

hari ahad pulak ingat nak pegi beli barang - barang nak buat hantaran.... Semua pun tak buat apa lagi... Ada saper - saper nak suka - suki tolong aku buat hantaran tak? Hehe..... KAlau ada... sila inform aku ye... Habuan menanti....

Wassalam...

2 comments:

safina aishah said...

kan akak dah kata.he3.leh gak kalo akak nak tlg.tp xdela kreatif mana pun.sbr jela dik ye.kot x kang xdlak kenangan yg superb nak dikenang.hik3

Mrs Architect CuTe said...

hehehe... memang kenangan yg tak dapat dilupakan... btul ni????!!! yahoooo..... t dtg umah tolong sapu - sapu pinggan ea... hehehe. Takderla... lau sudi... dtgler tgk kat umah aper yg za ngah uat t..

++Jom Kita Tukar Link!++