My Nuffy

Monday, November 8, 2010

Hujan Lebat-Lebat

Dah bersawang dah rasenye blog aku ni... Meloya dah korang asik dok tenung entry yang same je kan... Nak buat macam mana... Keadaan aku sekarang tak berapa mengizinkan.

Petang ni tiba-tiba hujan turun dengan selebat-lebatnya tapi yang peliknya terus boleh on9 blog... Hehe. Suke kejap! Bukan senang nak dapat line kat sini. Ada je sekatannya... Tapi takpela... ade jugak alasan nak balik rumah emakku untuk manje-manje... Hikhik. Takkan nak manje-manje dengan mak mentua aku pulak kot? Conpius die nanti...

Kalau dengan emak aku... boleh jugak bermalas-malasan sambil buat muke seposen konon-konon mabuk teruk...Hehe... Mase ni jelah aku dapat nak merasa emak aku sayang aku lebih... Lain hari, sendiri mau ingatla ye... kenalah manje-manje dengan incik suami je...

Dengan mak aku jugak, aku boleh mintak makan macam-macam padahal lepas tu aku tak makan pun. Kalau makan pun cuma jamah sikit je. Sekadar nak alas perut... Ya Allah kuatnya bunyi guruh ni....

Kalau dengan mak mentua lain sikit kot... takkan aku nak buat permintaan yang bukan-bukan pulak kan... Lagipun selera aku lain macam sikit sejak demenjak ni... Sedangkan yang emak aku masak pun belum tentu semuanya aku boleh telan... nasib badan...

18.11.2010 aku kena g scan baby semula sebab ritu doktor cakap baby kecik sangat... Tak dapat nak detect baper bulan... Mane taknye... selera makan aku tumpul habis. tadi pun aku beli nasi setengah + gulai ikan sepat masin tak habis. 1 sudu je aku makan... Last-last tak tahan sangat... aku bantai buat megi cup tomyam. Opssss.... Ye aku tau tak elok untuk baby.... Sekurang-kurangnya itu je yang boleh aku telan setakat ni...

Kawan aku cakap aku kena carik benda yang aku boleh telan tapi setakat ni selera aku berubah-rubah... Kalau hari ni aku nak makan daging kambing... esok dah tak nak dah... Esok rase nak makan soto nasik... pastu dah tak nak dah... Susah nak maintainkan selera sekarang ni... Naib-nasiblah kalau aku boleh habiskan makanan aku...

Nampak gayanya macam tak nak benti je hujan ni... Lebat giler-giler... Bentila... bentila.... :-)

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++