My Nuffy

Friday, November 12, 2010

Kalau dah mulut puake tu puake jugak



Aku ker mulut puake? Hahaha... Mungkin jugak kot. Tapi puake2 mulut aku, aku xderla busuk hati sangat p jaja buruk orang len  kat semue orang... Mengadu domba jauh sekali...

Prinsip aku senang je... kalau aku sibuk jaja hal orang t orang lain pulak dok sibuk jaja hal aku. So tak payahla nak sibuk jaga hal tepi kain orang. Kang kain sendiri koyak orang lain puas dok gelakkan. Prinsip akulah kononnye... Padahal aku tak sibuk jaja hal orang pun hal aku abes dok kene jaja jugak. Camner tu?

Setakat citer2 kat blog ni biasela kan... Bukannye sampai ke dalam kelambu pun aku citer... Terpulanglah pada yang membaca macam mane nak menilai blog aku ni macam mane...

Tapi yang aku herankan ni... ader seseorang ni yang tak puas asyik nak mengadu domba je kejenye... Dah tu cube nak menghasut seseorang yang berkuase supaye menjahanamkan orang lain... Caranya sangat halus... Dalam die buat baik dengan orang yang berkuase tu... die mengadu pasal org2 yang die tak suke supaye orang yang berkuase tu pun same tak suke..

Kalau sekali dua kali mungkinlah orang yang berkuase tu tak termakan kata-kata die kan... Tapi kalau dah hari2 kene gasak... Hari2 kene sumbat telinge die dengan bende buruk pasal seseorang tu... Agak2 termakan tak gaknye? Fikir2kanlah...

Patut x patut kite doakan supaye die dapat balasan suatu hari nanti atau patut x kite doakan supaye orang2 macam ni berubah jadi baik? Kalau aku... aku pulaukan je... tak gune nak layan orang macam ni... kelak nanti kite jugak yang jadi mangsenye... Lagi sekali... Huhuhu...

entahla kan...

Semoga dia bahagialah dengan ape yang die buat sekarang ni...Biarlah die puaskan hatinye yang busuk dan hanyir tu...

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++