My Nuffy

Thursday, July 1, 2010

Cuti - Cuti Malaysia versi Tak Cukup Tidur Part 2

Haluuuuuuuuu.........

Hari ni nak sambung story semalamla! Ala citer pasal cuti - cuti malaysia tu. Semalam kan citer pasal kedai yang macam apa - apa ntah tu kan.... Ha, lama jugaklah perjalanan nak ke Kelantan tu. Naik kematu bontot ni dah tapi sempat jugak tu nak snap gambar. Heeeeeee........

Tadaaa...... Dah nak sampai dah masa ni. Bila dihitung tolak bahagi darab tambah, adalah dalam 6 jam kot dari rumah akak aku kat Terengganu tu. Bila dah nampak signboard Pasir mas tu punyalah lega..... Sebelum tu risau jugak takut kalau - kalau kiteorang tersesat sebab sepanjang perjalanan tak jumpa langsung signboard yang tulis 'Pasir Mas' tu sampaikan encik abi berhenti tanya orang kat stesen minyak.

Nasib baik jugaklah encik abi ni bukan jenis yang cepat nak angin bila tersesat. Aku pun rileks je sebab aku tak nak dia jadi tension bila tak jumpa jalan. Heeeee.... Apa yang penting? K.e.r.j.a.s.a.m.a!


Bila dah sampai kat pasir Mas tu, aku pulak lupa rumah abang aku kat mana..... Huhu. Banyak no sempang. Sudahnya sampai ke Pekan Pasir Mas terlajaknya. Terpaksalah aku call akak ipar aku suh jemput. Hehehe..... Terkejut dia bila aku call cakap dah ada kat Pasir Mas. Memang hari tu aku ada bagitau hujung bulan aku nak pegi sana tapi tak bagitau dia berapa haribulan. Nak buat serprisela konon tapi tak menjadikla pulak..... Hehe....

welcome to my arwah ayah hometown

Then my akak ipar tu jemputla kiteorang kat stesen minyak lemal. Rupanya dah terlajak dah. Sowiela ye dah lama sangat tak balik sini tapi muka akak ipar tu still maintain taw!Hehe..... Abang aku pulak dah uzur sikit dah. Biasalah bila dah berumur ni kan macam - macam penyakit yang datang. Anak - anak sedara aku semua dah besar - besar dah dan yang paling aku tak sangka, aku dah ada cucu! Huhuhu........ Terasa tuanya aku.


that's my older brother (kalau orang tak tau mesti ingat itu ayah aku)

Cadang memang nak tidur situ malam tu. Esoknya pagi - pagi bolehla redah pasar besar kat Pasir Mas tu shopping apa yang patut tapi takut tak sempat pulak nanti. Abang and akak ipar aku pun macam ralatla sebab tak dapat nak sediakan apa - apa untuk kiteorang sebab datang mengejut je kan. Hmmm.... Tak apalah, urusan yang penting tu kena didahulukan. InsyaAllah lepas nikah nanti kalau ada rezeki kiteorang akan pegi kelantan lagi.

So dah selesai je urusan, kiteorang pun gerakla balik ke Terengganu semula. Then aku suggest kiteorang semua pegi Kuala Terengganu sebab mak nak beli tilam toto (selimut tebal) sebab takut nanti orang tidur kat rumah masa 31 tu nanti tak cukup tilam. Masa tu sampai kat sana dalam pukul 10 lebey jugaklah.

Ha yang part terengganu tu kite sambung nanti ok sebab hidung aku ni mula dah start meragam. Huhu.....

Sekian Wassalam......





No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++