My Nuffy

Wednesday, July 7, 2010

Dugaan

Emmmm..... Rasa macam dah lama je tak meng'update' blog aku ni kan. Story yang last pun pasal mee bandung Desa Temu Jodoh tu kan. Hmmmm... nak buat macam mana, dah masuk bulan 7 ni memang dah start bz giler - giler.

By the way, semalam my future father in law baru saja dimasukkan ke hospital untuk operate bisul dekat pinggang dia. InsyaAllah tak ada apa - apa cuma biasalah, orang tak pernah kena masuk hospital kan.... Pastu kena tahan wad pulak, So masing - masing macam terkejutlah especially encik abi. Bakal mak mertua aku pulak kat rumah nampak steady je. Siap boleh gelak - gelak lagi tapi bila dah sampai kat hospital tengok hubby dia penuh wayar kat tangan, mula dah mendung je. Sebak pulak aku tengoknya...

Aku? Aku macam biasalah. Steady je.... Dah semua mendung semacam je takkanlah aku pun nak ikut mendung jugak kot? Kenalah cheer up sikit kan???! Bukan tak rasa sedey ke simpati ke apa (aku ni muka je kejam tapi tak kejam pun ok! Orang je selalu kejam dengan aku... Huhu) tapi awal - awal masa bakal mak mertua aku bagitaw tu aku dah setkan otak aku yang bakal pak mertua aku tu xda pape. Just buat pembedahan kecil je. Tak memudaratkan dia pun. Kalau boleh taknaklah fikirkan benda - benda yang negatif kan. Sebab karang tak pasal - pasal yang sakit bertambah sakit sebab tengok orang yang tak sakit tu macam orang sakit (haha... ni ayat aku bagi kat encik abi tadi).

So janganlah buat muka sedey je depan orang sakit tu kan... :-) Nangis pun kalau boleh jangan! Then semalam puas jugaklah nak pujuk encik abi supaya jangan sedey - sedey tapi tak makan pujuk. Tak tau dah macam mana nak cakap lagi. Sudahnya aku biarkan saja dia melayan perasaan duduk kat tepi tingkap tengok ayahnya. Aku blah tau pulak dia nak kejar tu. Malas nak layan. Orang sepatutnya doakan supaya orang tu cepat sembuh, ni idak.... Sedey - sedey je bukan ley sembuhkan orang tu pun. Huhu.... Bukanlah maknanya aku ni tak prihatin or tak ada perasaan ke apa, just aku tak sukalah situasi macam tu.

Tambahan pulak bakal mak mertua aku tu ada darah tinggi tak silap. Karang tak pasal - pasal naik pulak tekanan darah dia. So anak - anaklah kena bagi support kat dia kan. Hei kalau nak cerita memang panjang lebar rasanya coz ku sendiri pernah jugak merasa menjaga arwah ayah aku selama dua malam kat hospital ni. Penatnya tak usah cakaplah. Encik abi sendiri pun pernah jaga arwah atok dia kat hospital tapi dia tetap emo..... Huhu.

Hopfully bakal pak mertua aku tu akan selamat menjalani pembedahan tu and dapat menghadiri majlis kami 31 haribulan ni nanti. Barang - barang untuk buat pelamin mini and kepala katil dah beli sikit. Yang lain - lain tu je belum lagi. Eiii risau jugak ni tapi nak buat macam mana kan.... Dugaan datang bertimpa - timpa. Encik abi pulak dapat cuti sebab bos dia xcident minggu lepas. Yang sakitnya sampai sekarang tak bayar gaji lagi. Agak - agak boleh buat report x kat kementerian sumber manusia? huhu....

Nanti kalau free aku update persiapan majlis aku tu nanti ea.....:-)
Buat semua rakan - rakan yang mengenali, hope dapatlah sama - sama kita doakan agar bakal pak mertua aku tu selamat menjalani pembedahan ye. Amin.



No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++