My Nuffy

Wednesday, November 2, 2011

Aisy Dah Pandai Ape?

Dah lame tak update pasal aisy kan..:-)
Dah 5 bulan dah anak bujang aku tu tapi masih tak reti meniarap lagi... Hehe. Asik dok dalam walker padahal nurse dah bagitau jangan letak dalam walker... BAHAYA!

Masalahnya aisy sangat tak suka kalau baring lama-lama terutama kalau tak ada orang kat sisi dia... PENAKUT ~macam mama die jugak... ahak!~ Bila letax dalam walker pulak risau sebab takut dia merayau-rayau sampai ke dapur... memandangkan rumah mak tak rata... Takut walker die terbalik pulak nanti... Maklumlah 'baru dapat kaki'. Maka pasal tulah tiap-tiap tengahari mak aku manjanglah tak sempat nak masak sebab dok bz 'supervise' cucu die yang sorang tu... Dah lame dah tak bela cucu kan... Mula-mula dulu anak sedara aku yang sulung, MOHD HELMI... Merasalah kejap mak aku jaga... Sekarang dah besar panjang pun die! 

Lagi pasal aisy... Sekarang nampak betul die cerdik dah... Pagi tadi mase aku nak pegi kerja, aku dukung dia sekejap... Tak tau kenape sayang nak tinggalkan die... Aku peluk cium die puas-puas... Bila nak bagi kat mak aku, pandai pulak die mengelak... Berpusing takmo pegi kat uwannya... Haha. Aisy2x.... Dah pandai dah die sekarang... 

Bulan ni 16 November nanti genaplah usia aisy 6 bulan... Dah boleh makan bubur... Alahai sedih pulak rasanya sebab dah tak eksklusif lagi dah bf... Cepatnya mase berlalu... Nampak gaya pun dia memang dah boleh dibagi makan tapi tak sanggup lagi... saje tunggu sampai 6 bulan baru kasi dia makan... Babahnyalah suka suap macam-macam tapi sekadar bagi rasa saje. Tu pun kadang-kadang kena marah dengan aku. Hari tu babahnya suap mangga, bukan main suka lagi die lepas tu siap mengamuk-ngamuk bila tengok aku dengan hubby je makan... Adeh anak mama ni... Bersabarlah ye... Sampai mase nanti mama akan kasi jugak kamoo makan... :-)

Oklah nak google resepi untuk aisy kejap! Nak get ready...hehe. 

Berminat nak dapatkan set trial breastfeeding? boleh email kepada saya @ kdgungu@gmail.com / rizqinshoppe@yahoo.com ataupun boleh sms saya terus O19-4921944. TQ





No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++