My Nuffy

Saturday, February 5, 2011

Alahai Pengantin.

Pak kelepak kelepung.... pak kelepak kelepung... Bunyi kompang kat sebelah rumah aku sekarang ni. Bunyi macam meriah tapi aku malas nak pi jenguk. Perut aku dari tadi rase tak sedap je. Macam nilah selalunya kalau hubby tak ada. Ade je ragamnnya. Ni belum keluar lagi ni... kalau dah keluar esok tak taulah macam mana pulak ragamnya. Ni memang confirm keluar esok jadi manje babahnye ni.

Pagi tadi mase nak bangun dari tidur, tiba-tiba rase macam baby menendang. Kuat giler! Rase kejang sekejap. Nak menangis pun ada dibuatnya. 1st time rase macam tu. Tak taulah macam mana nak gambarkan rase tu. Yang terpikir kat kepala otak aku ni mase tu... baby mama ni ok ke kat dalam tu? Ade yang cedera ke anak mama kat dalam ni? Isy macam-macam yang aku pikir. Dah pikir bleeding pun ada mase tu.

Ni pun dari tadi kemain aktif lagi die. Bergerak je kejenye. Kalau babah die ade elok je pulak die. Cuma dia macam suka duduk belah mana babah die ada. Kalau belah kiri, kat kirilah die duduk. Sekarang pun tengah rase die tendang-tendang perut mama die ni. Tau -tau je mama die tengah bersms dengan babah die. hehe...

Sekarang baby dah 21 minggu. Die dah mula aktif nampaknya. Bila fikir-fikir balik, macam tak percaya je die dah ade kat dalam perut ni dan semakin membesar. Teringin sangat nak tengok muke die. Entah ikut muke babah die ke muka mama die. Ape pun aku berdoa agar kandungan aku ni sentiasa sihat. Biar aku sakit sikit tak apa.

Hmmm... mengantuk pulak rasanya. Orang sebelah ni tak habis lagi nampaknya berkara- oke. Patutla baby aisy asik dok tendang-tendang perut mamanya. Bisingla oi! Huhu...

Tapi apepun tahniahla ye. Sekarang tengah tunggu giliran sepupu hubby pulak yang bertunang 14 Februari tahun lepas je ni. Dah setahun dah ni p belom ade khabar berita lagi. To Fikri n Mas, jangan tunggu lama-lama....hehe.




No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++