My Nuffy

Saturday, February 5, 2011

Bukan Niat Nak Bermusuh.

Bukan aku yang mintak jadi macam ni. Aku sedar aku bakal jadi seorang ibu. Ini bukanlah contoh yang baik untuk anak-anak aku nanti tapi apakan daya, aku masih tak boleh terima dia. Kata-kata dia dulu sangat mengguris hati aku. Setiapkali aku lihat wajah dia, aku kembali teringatkan kata-kata dia yang sinis dan tajam tu. Cukuplah.

Alhamdulillah, kehidupan aku adakalanya baik... adakalanya susah... Biasalah, kehidupan kita ni mestilah ada pasang surutnya bukan? Begitu jugak dengan kehidupan aku. Cuma dia je yang tak boleh terima kenyataan tu. Memang, hidup dia sentiasa dilimpahi dengan kesenangan. Bahagian dia... Sape tak cemburu tapi nak cemburu pun biarlah dengan cara baik. Maksudnya, berusaha lagi untuk mencapai standard hidup yang macam dia. Hidup senang... punya rumah sendiri... Punya kewangan yang kukuh... Dan ya... aku masih lagi berusaha. Hidup aku memang tak senang tapi tak bermakna aku akan hidup susah selamanya. Kalau susah pun itulah dugaan buat aku. Dugaan supaya aku lebih tabah dan tak berputus asa.

InsyaAllah sampai masa nanti pasti hidup aku akan berubah jugak. Amin




No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++