My Nuffy

Sunday, February 13, 2011

Jom Shopping Banjir!

Petang semalam masa tengah tunggu hubby habis kerja pukul 7 petang, sempat jugak aku meronda-ronda sekitar Bandar Segamat. Alah jalan kaki je dari opis hubby tapi semput jugaklah dibuatnya. Memang sah aku tak boleh dah nak berjalan sakan. Baru selangkah dua, aku dah rasa semacam padahal awal-awal lagi hubby dah pesan jangan pergi jauh-jauh tapi biasalah. Tak ada maknanya de aku tak pegi jauh. Hihi...

Dalam pada sakit-sakit tu, sampai jugak aku kat pasaraya Billion yang tengah buat sale banjir giler-giler ko! Maunye aku tak menyelit sekali? Nak pulak Billion tengah buat sale banjir barangan baby. Naik pitam jugaklah aku dok memilih kat situ. Baju-baju die masih elok lagi cuma biasalah baju banjir kan... Adelah kotor dan bau yang 'harum' sikit tapi kalau pandai pilih, mesti dapat yang elok.

Masa mula-mula aku sampai kat situ, banyak yang dah habis kena pilih tapi aku dapat jugak cari sarung tangan dan sarung kaki baby. Rasanya hampir 10 pasang jugaklah kesemuanya yang aku dapat. Harganya memang jauh lebih murah daripada biasa. Tak lama lepas tu dieorang lambakkan lagi baju-baju baby yang cantik-cantik. 1 pasang cuma RM5.oo saja! Mana nak dapat? Padahal harga asalnya berbelas ringgit. Hampir 10 pasang kesemuanya yang sempat aku sambar. Memang masih elok lagi cuma basah jelah.Malam tadi aku rendam, pagi ni baru aku basuh. Ada jugak yang baunya tak hilang lagi tapi nanti kalau dah banyak kali basuh ok kot.


Kesan kotor tu sikit-sikit adelah tapi tak ketara sangat. Alhamdulillah memang aku puas hati kali ni. Harganya berbaloi sangat. Kalau boleh nak beli macam-macam lagi kat situ tapi kurang pitih. Hubby pun takde komplain banyak. Terkejut jugak die tengok ada seplastik baju kat tangan aku. Hubby ingatkan aku beli sikit je. Hehe... Lepas dah tengok baju-baju yang aku beli tu, barulah hubby lega. Dia pun puas hati dengan baju-baju tu. Hmm.. so lepas ni misi mencari baju baby dah selesai! Tapi kalau ade lagi yang aku berkenan nasibla kan...hehe. Aku ni memang mudah rambang mata.

Hari Selasa ni kan cuti Maulidurasul so bolehla aku ikut hubby pegi kerja lagi! Yahooo.... kebetulan pulak hubby dah gaji mase tu. Alhamdulillah... BOlehla skodeng-skodeng kedai mana yang buat sale lagi. hehe... So sape-sape yang tau kat mana lagi ade sale banjir bolehla roger-roger ai okeh!




No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++