My Nuffy

Monday, February 14, 2011

Say No To Valentine Day!


firman Allah SWT yang bermaksud “Katakanlah (wahai Muhammad): Hai orang kafir. Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) apa yang aku sembah. Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat. Bagi kamu agama kamu, dan bagi aku agamaku.” (Surah Al-Kafirun ayat 1-6 )

Fatwa dah dikeluarkan tapi ada jugak selenge yang tak paham bahasa nak jugak sambut hari kekasih ni. Mungkin tahap kesedaran tu belum sampai kot. As 4 me, aku pun takderla nak menyambut valentine day ni. Baik aku celebrate birthday hubby atau ulangtahun perkahwinan kami lagi bagus.

Untuk maklumat lanjut pasal pengharaman valentine day ni bolehla layari

 http://www.islam.my/sambutan-hari-kekasih-salah-di-sisi-islam





No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++