My Nuffy

Wednesday, February 9, 2011

Pantasnya Masa Berlalu.


Diam tak diam dah 5 bulan rupanya kehamilan aku. Patutla nampak besar semacam je. Ingatkan masih lagi 3 bulan... Keh3x. Bila dah masuk 5 bulan lebih ni barulah aku perasan, barang-barang kelengkapan baby masih banyak lagi yang tak ada. Hari tu ada gak buat checklist tapi masih jugak pening kepala dibuatnya. Kebanyakan baju baby ritu pun banyak order kat tenet je. Punyalah pemalas nak keluar. Kalau ada pun mase shopping kat Melaka itu hari.



Last pegi Mydin Melaka, dapatla aku beli bakul baju baby dan bakul baju kotor. Tu je yang sempat aku rembat. Ingat nak beli jugak baju n keperluan baby yang lain kat situ tapi tak jadi. Pegi Mydin memang bikin hati mama aisy ni panas je. Hehe... Aku paling tak gemar kalau yang tukang ikutnya asik nak cepat dan buat muka letih atau muka blurr. Kalau aku tengah syok memilih tetiba aku tengok muka orang tu macam bosan je, ah mohla balik. Tak koser aku nak memilih lagi de. Aku kalau menelek baju ke hape memang nak dalam keadaan tenang. Tak mainla nak tergesa-gesa ke hape kecuali aku sendiri yang dah tentukan limit masanya.

Itu sebabla dulu-dulu aku rajin keluar shopping sensorang tanpa teman tapi sekarang tidak lagi. Bila dah kawen ni terpaksalah menerima hakikat yang aku dah tak boleh nak keluar sembarangan lagi dah. Kalau setakat keluar shopping dengan member-member pejabat mase rehat pun dah kurang dah. Sekarang nak shopping hanya dengan hubbyku. Tak kisahla muke die monyok ke... bosan ke... tatap jugak die nak ikut aku pi shopping hatta just window shopping je sekalipun. Kadang-kadang hubby pulak yang rajin ajak aku shopping sane sini padahal aku memang tak larat dah.

Memandangkan ada lebih kurang 4 bulan je lagi sebelum aku bersalin, aku harap dapatla aku shopping barang baby sakan sebelum aku dah tak larat nanti. Mydin? memang murah tapi... hubby kena pastikan letak kereta paling hampir dengan pintu masuk / keluar. Pastu tolong jangan letak kereta merata-rata ye. nanti tak pasal-pasal dieorang buat pengumuman suh alihkan kereta lagi sekali. Uhhh tak rela maks! Lepas ni maybe nak ronda tesco or giant pulakla. Pastu baru boleh buat pilihan nak beli barang kat mane. nak tunggu sale banjir entah bila tah. Hehe...




2 comments:

sHieRa cAkAp said...

Wah... Dah 5 bln? Cepat sungguh masa berlalu... Bukan dulu ko slim ke? kekeke... Alamak aku kena la sediakan hadiah utk bb ni.. Adeh... Bln 6 ko due kn??

++Kerudung Ungu++ said...

2la.. haha... 2 citer dulu... zmn2 bujang. Skg x dapek nk slim do... pntg nmpak makanan dpn mate... ala xyah susah2... dpt jumpe ko, kekzam n baby pun da ckup da...:-) rindula weh....

++Jom Kita Tukar Link!++