My Nuffy

Sunday, February 13, 2011

Dating Lepas Kawen... Lebih Afdal okeh!


Sape kate lepas kawen dah tak payah nak dating-dating lagi? Perlu okeh! Ngeee.... Semalam Hubby kerja pagi. Memandangkan semalam hari Sabtu dan aku pulak memang dah plan awal-awal nak ronda bandar Segamat so dengan rela hatinya aku tolong hantar hubby pegi kerja pagi semalam walaupun terpaksa bangun seawal 5.3o pagi. Bangun je 5.3o pagi tapi siapnya 6.3o pagi. Apa lagi, mencicit-cicitla hubby bawak kereta. Lepas hantar hubby ke tempat kerjanya, aku terus balik rumah mak. Nak jalan-jalan pun masih awal lagi. Sempat jugak mata ni melirik-lirik kat kedai-kedai sekitar Bandar Segamat ni, masyaAllah memang tak terbayang dek aku macam mana rupanya masa banjir hari tu. Banyak kedai yang rosak teruk akibat banjir hari tu.

Tengahari tu pulak, aku datang awal ke tempat kerja hubby untuk hantarkan lunch. Tu yang sampai terdating kat taman bunga tu. Panasnya jangan ceritalah... Entah apa pulak mimpi hubby agaknya sampai nak dating kat taman bunga tu. Saja aku dan hubby pilih gazebo ni tempat nak melepak sambil makan-makan. Hubby yang memang tengah lapar, selamba je makan dalam keadaan panas terik tu. Masa aku ambik gambar hubby kat bawah ni, aku nyaris-nyaris nak jatuh tergelincir sebab tak perasan lantai tu berlapis. Berderau darah aku masa tu. Nasib baik tak jadi apa-apa. Cemas jugaklah muka hubby aku tengok masa tu. 

Kat taman ni tak ramai orang. Ada sorang dua orang je yang melepak kat situ. Almaklumlah cuaca tengah panas terik. Masa nak balik tu barulah ada 1 couple ni sampai... nampak gaya belum kawen lagi kot sebab muka lelaki tu nampak macam playboy lagi! Haha... Yang perempuannya pulak dressing macam nak pegi shopping siap dengan kasut tinggi ko. Adeh! Kalau aku jadi perempuan tu tak koser de aku nak melepak kat taman cenggitu. Dahla panas terik.... Cair mekap de! Korang sanggup? Berbalik pada couple tadi, aku rasa ada banyak lagi tempat yang lebih sesuai nak berdating daripada kat taman bunga tu. Dahlah tengah-tengah hari tepat tu kan tak ramai orang. Tak sesuai ko! Kalau betul nak dating kat taman ni pun dah kawen lagi afdal rasanya kot (contohnya macam kami...hikhik). Boleh bawak family... anak-anak sekali kan. Lagi seronok okeh. So fikir-fikirkanlah ye...



   



No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++