My Nuffy

Saturday, September 3, 2011

Aisy Dapat Duit Raye FrOm Stranger!


Tak taulah nak kate rezeki atau muslihat???!! Tadi mase nak keluar dari kedai makan kat Taman Yayasan, aderlah seorang pakcik ni @ pangkat atOklah kOt kat aisy... Die bagi aisy RM 5!!! Terkejut gak aku dengan abi tetiba je ader stranger nak bagi duit raye kat aisy... Puas gak aku dok telek muke Orang tue tu tapi die macam mengelak-elak je pandang muke aku... Aper kes???!
Siyes aku dengan abi langsung tak kenal Orang tue tu... Dan yang buat tambah pelik, kate abi Orang tue tu siap hembus pade duit tu sebelum masukkan ke dalam baju aisy... Kenape ek? Lepas tu die gelarkan diri die 'atOk' kat aisy walhal die cakap die ader anak sebaye aisy... Heh! Camner tu???!

Sebelum masuk dalam kereta, abi bace dulu ayat kursi... Yelah takut kalau-kalau ader benda lain pulak... musykil jugak kan... Tetibe je... Zaman sekarang ni dah macam-macam dah care orang nak menipu atau buat orang... Tah pukau ke hape mane kite tau ek? Bukanlah nak menuduh sembarangan... Tapi kalau betul die ikhlas nak bagi duit raye tu kenape plak nak kena hembus-hembus bagai? Pastu kenape mesti anak aku je yang dapat?

Dalam pale otak aku ni risau kot-kot orang ni jenis yang tarik duit je... Elok-elok kang aku simpan sekali dengan duit raye aisy, esok pagi tengok-tengok duit aisy dah jadi kertas je... Memang aku carik Orang tue tu sampai ke Lubang kubur! Huhu... Mintak-mintak janganlah jadi camtu... Penat owh nak kumpul duit raye dak kecit ni... ~sampai bahu mama die rase nak tercabut dah!~ Haha.

Hopefully xder ape-aperlah... Kalau betul niat die ikhlas, alhamdulillah... Terima kasih banyak... Kalau tak hmmm tak taulah... Esok ingat nak pegi beraye lagi tapi better rest je kot kat rumah... Lagipun petang esok nak pegi hospital lagi jengok atOk aisy... Sian die... Bila asiy datang tu barulah die nampak ceria sikit... Alhamdulillah... Doakanlah ayahande kami tu cepat sembuh ye... Pade yang datang melawat samada kat rumah atau kat hospital, terima kasih banyak-banyak...

p/s : kepada peserta rizqinshoppe giveaway, mintax maaf banyak-banyak sebab belom sempat nak buat undian... Sibok sikit lately... Akan buat undian dalam mase terdekat ni Okeh!TQ






No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++