My Nuffy

Friday, September 30, 2011

Rambutku Habes Gugur Sudah.


Teruk dah...
Rambut aku habes gugur... Sedey owh...
Nak dekat dengan hubby pun rase cam x selesa je... Tak bagi langsung hubby pegang rambut... 

Orang cakap kalau anak dah main 'sembur-sembur' air liur die tu yang rambut kite gugur... tapi tadi tengok 1 belog ni die citer pasal rambut gugur lepas bersalin barulah aku tau itu bukan sebab utamanya...

dia cakap...

Sebenarnya, keguguran rambut selepas bersalin adalah normal. Ia tiada kaitan dengan bayi menyembur atau menyusu badan. Rambut mengalami fasa pertumbuhan dan fasa ‘rehat’ iaitu bila rambut kekal di kulit kepala dan akan gugur untuk memberi laluan kepada pertumbuhan rambut baru. Oleh itu, keguguran rambut sebenarnya normal.

Macam tu rupanya...
Tadi jugak aku hubungi sis Farah Shaklee. Tanye die pasal produk Shaklee yang boleh kurangkan keguguran rambut aku yang tahap melampau ni... Dia ada syorkan beberapa produk tapi taklah berkemampuan daku ini sebab bulum gaji da... Then dia suh aku try zink complex. Itu pun boleh bantu kurangkan keguguran rambut dari dalam. Dah order dah! Hehe. 
Tadi pegi gmart aku beli je shampoo head n shoulder yang wane oren tu... Beli shampoo je... tak suka pakai conditioner... tak pandai! melepek-lepek je kat atas rambut nanti. Haha. Korang macam mane pulak?






No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++