My Nuffy

Friday, September 2, 2011

Sayu Hati Di Hari Raya.

Selamat Hari raya.... Ermm tahun ni tak semeriah tahun-tahun yang sudah nampaknye... Dengan keadaan ayahanda yang makin lemah... Tambah sayu dan hiba rasanya... Anyway terima kasih kepada rakan-rakan sepejabat yang sudi datang menjenguk ayahanda kami sebelum raye hari tu - Jack, Asri, Abang Zul, Fahmi dan sorang budak hasil tu. Maaf cek tak tau nama die sapa...

Kebetulan tahun ni giliran aku beraya dengan mentua... Nasib baik sebab rumah mentua aku tak ada sape yang boleh diharapkan lagi selain abi dan aku... Mujurlah abi bersedia nak cuti hari mantai tu walaupun sepatutnya die kena kerja... Aku pulak kerja seperti biase sebab aku ingatkan Zeha tak keje... So time aku keje abilah yang kena jaga aisy... Alhamdulillah die dah biase... Petang terus half day... Aisy demam pulak! Aduhai... Meragam je die petang tu...

Petang tu jugak mak mentua aku ajak pegi beli kerusi malas untuk ayah... Kesian ayah terperap je kat dalam bilik tu... Takut ayah jadi lagi stress... price dalam RM 75.OO je.. Mak cakap mak beli hasil duit sumbangan daripada orang yang datang jenguk ayah... Alhamdulillah rezeki ayah murah...

Pagi raya... mak mentua akulah yang paling sibuk... Memasak... menguruskan ayah... Sampaikan Orang dah datang rumah pun mak tak siap-siap lagi... Lepas abi pegi sembahyang raye, aku siap-siapkan aisy dan mandi lepas die tido... Alhamdulillah die tak banyak ragam pagi tu... Die cuma meragam time nak menyusu dan tido je... Lepas tu aku pun ikut sekalilah tido...Hehehe...

Terkini... Ayahanda kami telahpun dimasukkan ke hospital Segamat pada hari kedua raya... Ya Allah... Berat sungguh Ujian Mu ini Ya Allah...  Insyaallah kalau ade mase aku akan update lagi... Aisy sudah bangun da...hehe. sori yer!

1 comment:

sHieRa cAkAp said...

Kesian en esa.. Sorry la za, aku x berkesempatan nk mlawat ko n keluarga. Insyaallah nnt aku dtg umh ko.. Jgn sedih2 n doakn yg terbaik..

++Jom Kita Tukar Link!++