My Nuffy

Wednesday, September 7, 2011

Raye Yang Suram.


Raye kedua hari tu pak mentua aku telahpun dimasukkan ke hospital Segamat akibat kekurangan cecair dalam badan... Die xmo makan or minum... kalau nak pun tak sampai suku yang masuk dalam tekak die... Mak mentua aku jangan citerla airmata yang berjujuran... Kebetulan petang tu ade anak sedara pak mentua aku a.k.a sepupu hubby akula tu datang melawat... Die yang bersungguh-sungguh suruh bawak ayah pegi hospital... Puas gak mak mentua aku pujuk tapi pak mentua aku takmo... Last-last entah macam mane die bersetuju jugak akhirnya... Agaknye tak tahan tengok mak mentua aku yang dah teresak-esak kot...

Hubby cepat-cepat suruh aku bersiap tapi atlast sepupu die suruh panggil ambulans je sebab pak mentua aku tu memang dah tak larat nak bangun... Lepas call 999, hubby aku terus keluar tunggu ambulans kat masjid... Takut ambulans terlajak. Tinggallah aku terkonteng-konteng dengan aisy... Lepas ambulans sampai, hubby terus ajak aku pegi hospital sekali... Tak sangka pulak mase ambulans tu sampai, ramai sedara mara yang datang nak tengok ayah... Terkejut dieorang sebab ayah kena bawak dek ambulans... Ader yang menangis... Aku pun tetiba rase nak nangis bila tengok dieorang beria-ria nangis... Tak tahan owh... Tapi lepas tu aku tahan jugak sebab xmo hubby pun nangis nanti...

Tunggu kat lobby kecemasan memang lama gak... Sempat mandikan aisy bagai... Sambil tu aku temankan mak mentua aku sambil borak-borak dengan die.. adik ipar aku yang perempuan tak ikut...Hubby lupe gaknye... Aku tau die risau tapi sungguhla aku tak pandai nak memujuk... 

Lebih kurang pukul 1O lebih jugaklah baru selesai kat ER... Kebetulan ramai pulak yang terexcident hari tu... Bila pak mentua aku dah masuk wad, tetiba die mengadu lapar... Nak tergelak pun ader tapi aku senyum jelah... Nak gelak bukan aper... Aku dengar pak mentua aku cakap nak Oksigen padahal die nak roti cOklat... Kan jauh bunyinye tu...Hehe.

So untuk tidak menghampakan permintaan die, puaslah aku dengan hubby cari roti tu sekitar segamat... Semua 7e kiteorang redah... Last sekali jumpe kat 1 7e ni... terus hantar kat hospital roti tu dalam hujan lebat... Tapi pak mentua aku tertidur kelaparan akhirnye.... Mb lepas tu mak mentua aku kejutkan die ke hape tak taula...

Lepas hantar roti, kiteorang pulak yang kelaparan dan keletihan... Mula-mula ingat nak beli McD je pastu terus balik tapi bile tengok hubby macam tak larat je terus ajak die tido kat Segamat je kat Hotel Villa. RM 95.OO semalam termasuk breakfast... Takperlah janji hubby dapat rest sekejap... 


TengOklah... aisy pun pakai singlet je pepagi bute tu... Dahla sejuk ya rabbi... Mama dengan babah die pulak mandi je tapi tak tukar baju pun... Huhu. Saper nak bau ye dak? 

Lepas jemput kedua-dua adik ipar aku kat kampung, kiteorang teru balik rumah... Hubby pulak hantar aku terus balik rumah mak sebab aku tak ikut melawat pak mentua aku tu... Letih owh... lagi kesian kat aisy... asikla tidur atas pangku je... Dahla die kejap demam kejap elok... Lagipun memang sepatutnye aku dah beraye kat rumah mak pulak... Esoknye tu barulah aku bawak aisy melawat atOknye semula... Sampai menangis atOknye dibuat aisy sebab tak tahan tengok keletah aisy... Sedih die sebab x dapat nak main dengan cucu die gaknye...

Lepas tu sampaila la ni kiteorang berulang je ke hospital menjenguk pak mentua aku tu... Ramai jugaklah sedara mara yang datang... Orang pejabat pun dah ramai jugak yang sudi nak datang melawat... Alhamdulillah... Terima kasih banyak-banyak.... Yelah takkanlah bila orang tu dah tak ade baru nak datang ziarah kan???! Syukur jugaklah sebab rezeki pak mentua aku tu melimpah ruah sejak akhir-akhir ni... Terbalas jugaklah segala kesabaran die selama ni dengan orang yang aniaya die... Tulah yang aku selalu cakap kat hubby... S.A.B.A.R!

Besar sangat harapan aku dan family mentua untuk tengOk pak mentua aku pulih balik macam dulu... Aisy pun dah tak sabar nak ajak atok die main bola... Hehe. Kepada yang sudi datang menjenguk beliau serta yang memberi sumbangan... terima kasih banyak-banyak aku ucapkan bagi pihak pak mentua aku tu... Terima kasih juga pada yang mendoakan kesejahteraan beliau... Hanya Allah sajalah yang mampu membalasnya... amin.






2 comments:

sHieRa cAkAp said...

Awat kurus sangat en esa ni... Alahai beza sungguh dr zaman2 die sihat dulu. sob sob..

++Kerudung Ungu++ said...

ermmm tulah pasal... jauh beza dah...

++Jom Kita Tukar Link!++