My Nuffy

Monday, May 18, 2009

KeInSaFaN yAnG tEriNdAh

Pokok tumbang sekitar 6 pagi
baru je dapat 2 jam tido, aku dikejutkan dengan bunyi pokok tumbang
berderau jugak darah dibuatnye
manala tau kalau2 keta aku jadi mangsa plak
meraung aku nanti
cepat2 aku tinjau dekat tingkap
Alhamdulillah...
[lupe plak keta 2 da park kat tempat yang selamat]
keadaan sekeliling yang hening mula riuh
mungkin sudah ada yang tersedar tentang kejadian tersebut
yang peliknya
dahan pokok yang tumbang 2 nampak masih elok
sedangkan dahan yang 1 lagi dah tak berdaun tak pulak tumbang sekali
mujur tiada kemalangan jiwa atau kerosakan harta benda yang berlaku
alhamdulillah...
mesti korang tertanya2 apa dah ladi dengan aku ni kan?
ayat baik2 jerk
sopan gitu
insaf & baik tiba
bukan apa...
sampai sekarang aku masih terkenangkan 1 peristiwa
yang membuatkan lidah aku kelu untuk berkata - kata
terasa insaf bertimpa2
sedangkan selama ni aku selalu endah tak endah jer apa yang orang lain cakap
berbuih2 dah mak aku nasihat
[tak jalan jugak]
tapi sekali je budak ni cakap
aku betul terasa insaf
and malu yang teramat sangat
ni kata die
'jom kita sembahyang sekali auntie'
[sambil tarik tangan aku]
aduhai...
tersentap rasanye sekejap
dah lama sangat rasanya aku abaikan tanggungjawab aku pada tuhan
bila susah barulah aku sujud di atas tikar sejadah
mintak itu & ini
mintak senang
minta jodoh
mintak macam2
biler senang
karoake jadi santapan
melalak sampai ke malam
lepak2 dah jadi kemestian
[tahap kenakalan makin meningkat]
[astaghfirullahalazim]
terima kasih kakak sebab ingatkan auntie...
kalau kakak tak ingatkan, mungkin aku akan terus lupa
aku akui yang aku agak nakal kebelakangan ni
Si Kecik pun dah takley nak kata apa
bukan tak mahu berubah...
buktinya sekarang aku sudah mula pakai tudung semula
[eley... sebenarnya nak cover rambut huduh 2 kan???!!!]
cuma aku tak suka dibentak2
ditonyoh2
untuk berubah...
aper pun aku harap semua dapat doakan untuk aku
semoga aku jadi muslimah baik
~amin~

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++