My Nuffy

Monday, April 12, 2010

Kalau tak nak baby yang comel tu bak sini aku bela...

ehsan dari Encik Google - mymetro


ehsan mymetro

Ya Allah... terkedu aku tengok berita ni semalam....
Rasa nak maki maki orang yang buat ni. Ko tak layak dipanggil ibu macam ni ko tau tak! Ko dah kandung dia 9 bulan tapi 1 hari pun ko tak sanggup nak jaga anak ni?
Kalau pun anak ni dah mati masa ko melahirkannya, tak boleh ke ko kebumikan dia dengan cara yang elok?
memang binatangla orang ni!
Berani buat tapi tak berani nak tanggung!

Tidakkah ko tengok wajah anak yang ko keluarkan dari rahim ko sendiri ni?
Mana peginya sifat kemanusiaan ko ha perempuan?
Mana jantan sial yang buntingkan ko?
Kenapa ko tak boleh terima kenyataan yang ko mengandungkan zuriat ko yang langsung tak bersalah ni?

ei.... geram betul aku! emo ni....

Tak ada perasaan langsung!

terima jelah baby tu..... kenapa ko buat dia macam tu?????

aku nak cadangkan supaya lepas ni benda - benda macam ni check guna DNA match. Macam kat dalam TV tu. Ala macam citer CSI ke hapa tu...

ehsan Dari encik Google

So sape je yang buang bayi ni takkan terlepas lagi sama ada pihak lelaki ataupun perempuan. Asik nak bagi peluang je tak insaf - insaf jugak. Makin menjadi - jadi ada! Eiiii... Kalau dapat orang tu siaplah! Kalau dah tau tak nak tanggung malu jangan buat! kalau dah buat tapi taknak anak tu bagilah kat orang! Kenapa pulak nak bunuh bayi yang tak berdosa tu? Ramai lagi orang yang dah kawen tak dapat anak... yang tak kawen pulak senang - senang je dapat anak.

Ko tak rasa sakit ke beranak tu perempuan sampai ko senang - senang je nak buang anak? Sedangkan aku yang dengar kakak - kakak senior aku ni cerita pasal pengalaman beranak dieorang pun aku dah terasa ngerinya. Inikan pulak dieorang yang betul - betul dah beranak. Sampai macam - macam komplikasi yang dieorang hadapi. Korang? Senangnyalah kan????!

Bak kata kawan aku.... orang yang buang - buang anak ni tak rasa nikmatnya sakit beranak ni sebab Allah tak hapuskan dosanya lagi.... Bukankah sakit tu jadi penghapus dosa?

Wallahualam.... 






No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++