My Nuffy

Monday, April 12, 2010

Terover excited nak buat persiapan.... :-)

Entah apa minpi aku entah tiba  tiba terover excited pulak nak buat persiapan.... ngeeeeee....:-)

Cik Kiah pun dah bising - bising tanya jadi ke tidak bulan 9 ni nanti. Alahai.... sabar ye... Takmo gopoh - gopoh.... Nanti kalau tak comferem lagi kan susah....

Tapi yang penting nikah tahun ni jugak! - Encik Abi.

Untuk barang hantaran, ada dua tiga barang kiteorang dah beli awal - awal dah. Contohnya macam Kasut and sepersalinan baju. Yang lain - lain kena tunggu 'pitih' dari encik abi dulu. - Doa - doakanlah beliau dapat kerja tu ye.... :-)

Yang penting untuk majlis akad nikah nanti kenalah ada cincin ye adik - adik.... kalau tak ada cincin macam mana nak batal air sembahyang nanti? Tapi orang sekarang tak kesah dah. Ada tu bagi rantailah.... gelanglah.... Ada yang bagi gelang kaki pun ada jugak tu. Aku pun tak kisah sangat. Gelang ke cincin ke... Yang penting masa beli tu aku nak ikut sekali! Taknak jadi macam masa tunang hari tu. Konon - konon nak suprise tapi sudahnya tak menjadi. Patutnya cincin tu satu ada batu, yang satu lagi biasa pun takpe tapi beliau beli dua - dua cincin biasa. Mahal pulak tu. Sudahnya masa tengok kat kedai emas kat Giant seremban tu menyesal sangat - sangat sebab selain harganya murah, bentuknya pun santek - santek. Terus mintak tukar dekat Encik Abi bila dah kawen nanti! hehe...

Kalau dapat masa nikah nanti nak cincin yang bentuk macam ni.....

ehsan dari Encik Google

simple je kan? coz aku tak suka batu yang besar - besar ni. Pernah sekali tu, Encik abi bagi aku cincin batu silver tapi tersangkut kat celah jaring masa aku nak bukak gate. Tu baru yang biasa. Bayangkanlah kalau aku pakai batu yang besar cenggini pastu tersangkut kat gate. Tak ke haru......



ehsan dari encik google


tapi kalau macam ni pun ok gak ek....


ehsan dari encik google


ehsan dari encik google


untuk belah lelaki pulak....


ehsan dari encik google

ataupun


ehsan dari encik google


ehsan dari encik google


Tak sabar ni nak pegi survey cincin and baju nikah! :-)



No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++