My Nuffy

Saturday, September 12, 2009

:-CanTik iTu SaKit-:

 11hb September 2009
SAPA NAK CANTIK sila JANGAN ANGKAT TANGAN????!!!
Huahuahua. 
Sapa yang tak nak cantik poit. 0rang da sedia cantik pun berlumba - lumba nak jadi cantik. Tak padan ngan cantik... cucuk dahi... cucuk pipi. Aku pun nak jadi cantik gak p takderla sampai cucuk mencucuk ni. Tak koser mak aiii. Paling koman pun aku g uat facial jer cam pagi tadi.
Huhu... Ni yang aku nak citer ni.
Alkisahnya cenggini... Pagi tadi aku ada appointment untuk uat facial memandangkan aku bercuti hari ni. Dah lama gak asenya aku tak uat facial ni. Last masa dengan kak Bedah. Biler tah. Sungguh da aku tak hingat. Sowie bateri tak cas. Huhu...
1stly memang aku agak excited nak uat facial ni mula - mula tu p isau pun ada gak coz pengalaman pertama g facial agak menakutkan. Menyakitkan actually. Masih terbayang di ingatan lagi sebenranya p nak cantik punya pasal... Aku redah jer.
Mana taknya... mula - mula ok jer. Maintain gelak - gelak lagi dengan akak tu. B0rak - borak... Masuk tang wapkan muka... aku da menggelabah dah. 1st experience dulu aku bantai menggelupur bangun coz aku rasa tak boley nak bernapas sangat - sangat. Eii... nyesal pun ada gak masa tu p babkan bukan 0rang da banjer aku g uat facial... rugila lau tak try kan?
Nasib baik yang kali ni aku maintain ayu. S0pan jer bernapas ikut mul0t. Haha. Next step ialah memicit keluar jerawat, whiteheads & blackheads. Tu memang aku da agak da akan berlaku tapi tak sangka plak sakit sangat - sangat sampai aku rasa nak melalak kat situ p malu.... Nak pengsan pun ada gak p akak tu slamber derk je picit - picit kat muka aku.
Adoiii mak... T0bat aku aku dibuatnya. Paling tak ley tahan masa dia picit - picit kat hid0ng aku. Banyak sangat whiteheads or blackheads kat situ gamaknya? Puas kat pipi... dia picit agi id0ng aku. Eii akak ni... nak kena ni.... Sakit tau! Sakit sangat - sangat.Huhu.
'Geram akak teng0k dik... Jerawat kat dagu ni pun besar ni. Eiii... suka akak pat kuarkan jerawat k0 ni.'
Huhu.
Geram ye kak????!!!!
Meh cini aku uat lak kat k0. Nak teng0k k0 mengaduh ke idak. Eiii... aku geram dia tak tau. Mesti masa tu muka aku merah - merah dikerjakannya.
P nak uat camner... Nak cantiknye pasal. Lama gak aku menahan derita sebel0m dia taruk mask kat muka aku. Gold 24k Mask tu. Melayang RM**. 
Dekat 1/2 jam kot baru dia tanggalkan masker tu. Tak ingat bab aku bantai terlelap. Sedar - sedar je dia da tanggalkan mask tu.
Actually aku puas ati ngan service akak ni. Mesra alam pun iya. Cuma... bab yang picit jerawat tu jela yang aku tak tahan tapi.... kesannya sungguh memberangsangkan. Kulit muka licin, mulus & nampak cerah pas facial ni. Sila lihat perbezaan gambar kat atas.
Pasni tunggula raya tahun depan ker... masa aku nak tunang ker... da nak nikah nanti ker... Baru aku uat facial lagi. Uiks????!!!
Yela... sakit poit. Betulla kata 0rang.... cantik tu perlukan pengorbanan... Bagi aku plak cantik itu menyakitkan. [statement makan diri coz pasni aku sangat - sangat pasti beliau akan menceramahi aku]. Haha.
Moral of da st0ry... Cantik pada zahir itu tak salah tapi yang penting adalah kecantikan dalaman. Daripada hati yang suci... bersih... tak berhasad dengki... tak sombong... maka itu yang akan uat 0rang tak cantik pun akan jadi cantik. Tak guna makeup tebal 1 inci pun lau budi bahas tak ada. 
Maka kalau anda nak cantik...  bersihkanlah hati... hindarilah hasad dengki & iri hati & tersenyumlah... Maka anda akan jadi 0rang yang sangat cantik. ~Amin~

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++