My Nuffy

Thursday, September 24, 2009

Raya : part I




Alhamdulillah...

Walaupun tak dapat bersama pada pagi raya... bersalaman & bermaaf - maafan... Hanya MMS sebagai penghubung mengubat rindu tapi aku lega kerana semuanya telah kembali seperti sedia kala. Tak ada lagi rajuk & tangis yang mengiringi pagi rayaku.

Haha... Jiwang jer bunyinye kan! ^ _^

Anyway aku da pun mula kerja ari ni. B0ring jer kan p apa nak uat. Cuti tinggal 7 ari je lagi untuk tahun ni. Banyak? Uihh... tak cukup tu! Huhu. Datang - datang  kat 0pis jerk da terj0in 0rang 'anyam ketupat'. Almakl0mla... 'anyam ketupat' untuk set0k sebulan yang lepas bak kata nuyuy. Hehe. Jangan mare ea Cik Nuyuy...

Masuk - masuk jer 0pis da gulap gulita. Letrik problem agi r ni. Isy... Tak sy0k betul nak uat keje lam gelap ni. [alasan kukuh untuk meng'update' bl0g!] Hehe. Apa lagi... Laju jerla jari jemariku ini menaip en3 seterusnya. Masing - masing da kuarkan en3 raya nampaknya. Ne ley kalah kan3x. Hehe.

1st  pagi raya




Kakak aku dengan selambernya memakai t-set + kain batik pada pagi raya. k0n0n - k0n0n cam 0rang baru pas bersalin. Menggeleng - geleng pale abang ipar aku. P0t0ng stim betul r akak aku ni.


Sesi gedik santai & sedey - sedey la k0n0n. Nyampas aku neng0knye. Paling tak tahan aku kena ceramah lagi ngan akak aku. Tak sudah - sudah lagi 0rang tua ni rupanya. Niat aku yang suci murni nak bermaaf - maafan langsung terbantut + d0se baru kutuk & sesumpah dia pas tu. Haha. Abang ipar aku plak yang c00l. Sengal tul!



Pas salam - salam... time untuk balik kamp0ng. Malas nak layan budak - budak datang raya sebenarnya. T aku kena uat air die0rang. Haha. 1st raya memang tak miz balik kamp0ng mak aku kat Rembau. Tahun - tahun akan datang InsyaAllah kat kamp0ng beliau plak.

 

Sampai kamp0ng, yang ada cuma family Makcik aku jerk. Tunggu yang len balik tak sampai - sampai. Tak ramai yang balik 1st raya ni c0z sepupu - sepupu aku ramai yang da kawen. Macam biasa s0klan panazzzz kedengaran kat tinge aku ni. Tahun ni senyum jerk. Malas nak jawab. Ada boley ka? Haha. ^_^

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++