My Nuffy

Monday, June 7, 2010

2 - 1

Semalam kan dah start cuti sekolah, so banyaklah yang berkenduri kendara sakan. Kebetulan semalam jiran aku melangsungkan perkahwenannya di Melaka. Die awal - awal lagi dah sound aku pegi mengantar die sekali nanti, tu yang kena pegi tu. Anyway tahniah kepada abang Nijai. Semoga berkekalan hendaknya hingga ke akhir hayat ye....



Berat giler de menatang tu... Terpaksa tahan kat perut dek punye beratnya.... Haha.... Nampak sangat perut aku dah bonset terlampau! Halamak..... Camner nak g tempah baju nikah ni??????


Punya dengki pass baton kat encik abi pulak... Hehe.... Dahla kena jalan kaki ke rumah pengantin. Bawak pulak menatang yang berat nak mampos tu, halamak..... Cair mekap ai de..... Cair bedak encik abi jugak..... Huhu.....


Sempat jugak tu menyelit kat pengantin.... Sampai kat khemah selamba je encik abi ajak aku makan dulu.... Dah lapar sangatla tu.... Hehe.... Kiteorang makan sabil peluh menitik - nitik rasanya kat dalam baju. Pekak telinga dengar kompang dekat sangat dengan tempat yang kiteorang makan tapi kompang die ley tahan jugak! Selesai makan, lagi sekali selamba je duduk lepak kat bawah pokok sementara tunggu mak kat dalam tengok pengantin. Bukan tak mau masuk jenguk tapi cuaca panas giler - giler.

Lepas tu terus gerak pegi sg Kelamah pulak kat rumah Pak Ngah. My cousin pun sanding hari yang sama. Tak sempat nak usha encik abi pegi Melaka petang tu.... Huhu.... 

Aku memang dah lupa rumah dia.... Hehe.... Nasib baiklah mak ingat lagi. Rupa - rupanya cousin aku tu navy.... Dah lama tau tapi tak hengatla....... - Apa punya sepupu da......


After that masa dah nak gerak balik, Pakcik aku baru je sampai. Dengan...... Ehem ehem...... Anak dara die dah besar panjang dah rupanya..... Tak sangka..... :-) 

Luckily petang tu tak jadi buat BBQ..... So bolehla lepak - lepak kat rumah je......

Legaaaaaa....... Tapi next week ada kenduri lagi...... Hmmmmm..... Kenduri aku? None ado persiapannya...... Huhu.......



No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++