My Nuffy

Friday, June 11, 2010

Tikus terbang!

Dah lama tak story pasal M.I.L.A a.k.a hamster yang comel tapi garang tu kan! Rindula pulak... Hahaha... Bukan apa, M.I.L.A ni garang sangat sampai kadang - kadang aku merajuk tak nak jenguk dia. Eiii nasibla kau M.I.L.A..... Dapat tuan yang kuat merajuk ni... Isk sik isk....

Tiap - tiap hari aku bagi M.I.L.A ni makan makanan yang sedap - sedap tapi dia tetap macam tu jugak. Makin ganas adala.... Habis jaring tu digigit - gigitnya. Serupa macam tak suki makan je... Dah tu asal bukak cage sikit dah terkejut opocot mak kau.... Dekat tangan sikit confirm kena gigitan cinta punya.... Wakaka....

Tengok jelah gigi dia yang tajam tu. Walaupun nampak comel - comel je gigi dia tu, tapi kalau kena gigit meraung jugaklah... Melainkan korang pakai tangan palsu! Huhu....


Hai..... entah macam mana lagila aku nak buat dengan si M.I.L.A ni agaknya.... Nak pegang tak boleh.... Nak usap dia tak suka.... Apa je yang boleh????? Apa je motif aku ambik kau jadi anak angkat aku????? Isk isk isk.... kecewa mak noks......

Tapi yang tak boleh nak blah bila aku tengok gambar M.I.L.A yang satu ni....


Ya Allah.... Tak sangka aku M.I.L.A se'brutal' ini! Tak malu pulak tu nampak pepet @ bebird! Isk isk isk... anak derhaka betul.... Kau tunggulah bapak angkat kau balik nanti M.I.L.A! Sepit ekor tu! Wuhahaha.... Acah je tu.....  Tak ada maknanya encik abi tu nak marah - marah pun kalau si M.I.L.A ni nakal.. Lagi di manja - manja ada....

Dengan aku dia asik kena buli.... Dia tengah syok - syok tidur terlentang pun aku snap gambar dia. Tengah dia syok - syok lari - lari tu pun aku boleh sakat dia. Hehe... Tulah, sape suruh tak mesra alam dengan aku kan! Kang aku bagi kau bermesra - mesraan dengan tikus - tikus yang kat atas siling tu karang taula! Confirm lepas tu, mak aku tak jadi nak pasang perangkap tikus lagi dah coz semuanya rupa macam kau.. hahaha....

Masa aku bela B.I.B dulu pun tak susah macam bela si M.I.L.A ni.... siap bawak tidur lagi! Diam je dia..... Melawan pun tidak.... Semua orang suka kat B.I.B sebab dia macam budak baik je.... Sekarang pun baik gak! Lama dah tak jenguk B.I.B kat belakang tu.... Jangan dia keluar daripada besen tu sudah.... Menangis aku nak mencariknya nanti.... Huhu....

Owh lupa pulak nak mention.... B.I.B tu kura - kura aku.... Aku bela dia dari tahun 2003 sampai sekarang. Means dah 7 tahun jugaklah dia hidup dengan aku. Dulu rajin jugak nak jaga tapi bila dah besar ni, macam terabai jugaklah die... Hmmm.... Lepas ni entah nak bela apalah pulak ek?



No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++