My Nuffy

Wednesday, June 23, 2010

Hari kedua Ops Kurus



Day 2

Macam biasa bangun pagi tadi terus teguk air asam jawa yang aku embunkan malam tadi. Masam giler! Tapi nak kurus punya pasal telan jelah.

Malam tadi pulak kaki berbungkus dengan minyak kunyit & bedak sejuk buatan sendiri. Lebihan air asam jawa semalam dicampur dengan tepung beras. Nak kasi hilangkan parut kat kaki ni. Nak beli bio Oil mahal na... hehe.
 Tepung beras tu lebih buat kuih cucur tak jadi hari tu. Mak cakap aku salah buat. Huhu.... Dah acik tu ajar macam tu.... aku ikut jela kan....Tapi takpe, malam ni aku nak try lagi! Esok aku bawak pegi opis!

Petang semalam pulak aku cuma jamah nasi + ikan goreng + kerang rebus (tak suka kopek kerang rebus!). Cukuplah tu kan lagipun perut rasa full lagi.


 Alhamdulillah malam tak ada rasa lapar sangat. Tapi yang tak bestnya, dah sudah makan, mak aku boleh offer makan durian pulak. Dah tonggang terbalik diet aku. Patutnya makan buah dulu kan! Huhu.... Nak buat macam mana? Mengidam punya pasal makan jelah.... Dari hari tu lagi aku dok terkinyam nak makan durian tapi tak dapat. Hari nilah baru dapat....


Encik abi paling tak suka durian ni tapi kalau buat tempoyak dia makan pulak tu. Bertamboh - tamboh dia makan. Patin masak tempoyak dia tak makan pulak. Eiii pelik betul. Tapi dengan encik abi ni tak susah pun nak bagi makan. Telur masak kicap pun ok jerk. Selera aku je yang len macam. hehe....

So ops kurus hari kedua akan diteruskan meskipun mak aku selalu bising - bising aku buat itu ini. Tak pe 2x... Akan aku buktikan yang aku boleh kurus walaupun tak makan ubat kurus! haha...



No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++