My Nuffy

Wednesday, June 23, 2010

Barang lama usah disimpan... Dikenang juga jangan....

ehsan dari encik google


Dah tak ada gambar nak dimasukkan sebab dah lama sangat rasanya tak bergambar sakan ni. Malas pun ia jugak. Tak taula kenapa sekarang ni rasa malas sangat nak bergambar - gambar ni. Rasa macam muka tu burok semacam je. Huhu....

Dah lama dah sebenarnya nak buat en3 pasal benda ni tapi asik tertangguh je. Baru nak ada feel menaip dah dieorang datang serbu. Haiii tak menyempat - nyempat nak tau ye.... So hari ni barulah aman sikit dan mood nak menaip jiwang - jiwang tu ada. (walaupun perut tengah berkeriuk sekarang ni....huhu)

Lagi sebulan nak nikah macam - macam yang aku rasa. Takut... gementar... suka.... risau.... semua ada. Tak sah kalau 1 hari tu akan tak risau pasal nikah kawen ni. Sampaikan kadang - kadang jadi modal gaduh aku dengan dia. Yang melebihnya akulah. Pantang cuit sikit mulalah hangin satu badan. Nasib badan.......

Waktu - waktu macam ni jugak kadang - kadang buat aku teringat pada........... (bukan nama sebenar). Tak boleh nak sebut nama even nak sebut pasal dia pun sebenarnya tak boleh. Encik abi cukup pantang aku cakap pasal dia lagi tapi kali ni aku nak cakap jugak! Sebab aku rasa masih ada yang belum jelas.

Aku rapat dengan encik abi ketika aku masih lagi berkawan dengan........(bukan nama sebenar). Berkawan baik.... tak lebih tak kurang. Walaupun kebanyakan kawan - kawan aku tak suka aku rapat dengan dia tapi aku tetap degil. Sampailah 1 tahap encik abi tak boleh lagi terima cara aku tu so persahabatan tu terputus macam tu sahaja. Biarlah..... Mungkin ada hikmahnya....

Aku terima semuanya demi kebaikan hubungan yang baru bakal aku bina tapi aku masih lagi dianggap terbelenggu dengan sejarah lama. Sejarah aku dan dia..... Sedangkan aku dah cuba sedaya upaya untuk membuka lembaran baru. Melupakan kenangan - kenangan lalu.... Yang pahit.... yang manis.... Semuanya aku dah cuba buang dari kotak ingatan ni tapi aku cuma manusia biasa. Kalaulah dengan hilang ingatan boleh buat aku lupakan segala - galanya aku sanggup! asalkan encik abi tak curiga lagi pada aku. Asalkan encik abi tak pikir yang aku masih lagi tergila - gilakan bekas2ku dulu.

Apa pun sanggup aku lakukan asalkan hubungan yang bakal kami bina ini akan berkekalan hingga ke akhir hayat. Meskipun encik abi tak menyatakannya tapi aku tahu dalam hatinya masih berkira - kira. Aku tak salahkan dia..... Aku salahkan diri aku sendiri. Aku cuma manusia yang selalu hidup dalam angan - angan dan kenangan.

Tapi aku sangat berharap 31 Julai ini bakal menjadi garisan penghabisan bagi kenangan - kenangan dulu. Biarlah semuanya berlalu demi kebaikan aku dan encik abi. Bak kata pepatah, barang yang lama jangan disimpan, dikenang juga jangan.....

Cinta aku pada encik abi adalah cinta seikhlas hatiku tanpa paksaan.... Dialah yang banyak mengajarku erti kehidupan. Telah banyak dugaan dan rintangan yang kita lalui selama ini abi.... Tak terhitung rasanya airmata yang mengalir.... Tak tertanggung rasanya derita yang kita rasa selama ini.... Harapan sayang semoga hubungan kita ini bahagia tanpa ada perasaan curiga. Cukuplah cerita - cerita lama..... Usahla biarkan hati abi dicengkam perasaan itu lagi.... sayang cintakan abi seadanya...... Selamanya......

Seandainya cinta abi tiada lagi buat sayang...... Biarlah sayang mengundurkan diri dan takkan kembali lagi..... Seandainya jodoh kita sampai akhir hayat nanti..... Doakanlah supaya kita sama - sama saling menyayangi sampai bila - bila.....

Sayang memang susah nak jatuh cinta.... tapi kalau dah jatuh cinta sayang akan cinta sampai mati.... sayang selalu suka pada orang yang salah..... tapi orang selalu cakap, kita selalu akan jumpa dengan orang yang salah sebelum kita jumpa orang yang betul - betul cintakan kita..... sayang dah jumpa abi.....   Tak ada yang lain selain abi... Sayang harap abi percayakan sayang........ cuma abi saja yang sayang ada sekarang ni.....
abi...... abi pun cuma ada sayang seorang.... dan harap apa yang sayang katakan ini sayang lakukan.... dalam hati abi cuma ada sayang seorang... hingga akhir hayat abi......... abi love u sayang

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++