My Nuffy

Wednesday, June 30, 2010

Cuti - Cuti Malaysia versi Tak Cukup Tidur Part 1

Ni kat Masjid Chukai, Terengganu

Jumaat - 25 Jun 2010

Sepatutnya encik abi dah sampai petang tu(Jumaat) tapi keretapi delay sampai pukul 8 lebih. Tunggu punya tunggu, akhirnya pukul 12 suku baru encik abi sampai sebab keretapi delay lagi.

Kesian encik abi tak makan lagi masa tu. Encik abi sampai je terus gerak ke Kemaman sebab nak jemput anak dara 2 orang yang sibuk sangat nak mengikut tu.

Sekali lagi kesian kat encik abi sebab tak cukup rehat and tak cukup tidur. Aku nak drive dia tak bagi. Sudahnya aku tidur hampir sepanjang perjalanan. Heeeeeeeee........
Muka segar lepas dapat tidur and mandi


Sampai kat rumah kakak aku, sempatla nak mandi and sarapan pagi ala pantai timur sekejap. Dalam pukul 8 lebey gitu barulah kiteorang gerak ke Kelantan pulak. Encik abi tak tidur langsung and nampak letih lesu je tapi demi nak selesaikan cepat dia jadi bersemangat. Love u so much mucukkkkkkkkkk......


Sepanjang perjalanan kamera memang tak lekang dari tangan aku ni. Yelah excited punya pasal sebab dah lama sangat rasanya aku tak jejakkan kaki ke Kelantan ni. Since year 2001 kot.... huhu.....

So tangan ini sangatlah gatal nak ambik macam - macam gambar buat kenang - kenangan. Yelah bukannya selalu pun dapat jenjalan jauh macam ni kan.... :-)


Dalam perjalanan tu kan, adalah kiteorang singgah kat satu kedai ni taw. Lepas beberapa jam menahan kelaparan ok. Masa tu banyak kedai yang tak bukak. Ada yang bukak pun mesti ada je yang kiteorang tak berkenan. Sudahnya kiteorang singgahla kat kedai ni....

Awal - awal lagi memang tak confident pun nak makan kat sini tapi memandangkan perjalanan tu jauh lagi and aku bawak family yang sedang kelaparan so singgah jelah kan. Order makan untuk 5 orang tapi yang dapat 4 je. Aku pulak tu yang tak dapat!

Malas nak bising - bising punya pasal, aku biarkan jelah. Lagipun kalau aku mintak mesti lambat sampai padahal dieorang semua dah selesai makan masa tu. Tak sukanya...... Dalam pada tu terliur jugaklah aku tengok dieorang makan tapi diam jelah. Nasib baik aku dapat share makan dengan encik abi. Jadilah kan daripada kebuluran sepanjang perjalanan... huhu.
Then masa nak bayar tu satu hal lagi. Kiteorang yang punya lama tunggu die kira tak sudah - sudah lagi. Customer depan kiteorang yang sampai selepas kiteorang die boleh kira dulu. Mulalah panas je hati aku ni. Ringan je mulut aku aku maki orang tu sambil aku blah tinggalkan dieorang kat situ. Eiii.... Muka dahla macam hangswa! Kot lawa takpela jugak!Huh!
Sudahnya sepanjang perjalanan dieorang kena dengar aku membebel. Heeeeeeeee.......
Oklah, kite sambung esok ok! Ai nak pergi melawat sedara meninggal sekejap ye....
chawcinchaw.....



No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++