My Nuffy

Tuesday, June 1, 2010

M.I.L.A jatuh!

 M.I.L.A yang manja a.k.a mengada - ngada

Kejadian ni sebenarnya berlaku semalam masa aku nak bersihkan kandang si M.I.L.A ni. Disebabkan aku telah ditakut - takutkan oleh pembantu kedai haiwan hari tu, sampai sekarang aku takut si M.I.L.A ni akan menggeget jari jemariku. Setiapkali aku cuba nak usap - usap dia mula buat muka garang. Eiiii geram je aku tau! Napelah die ni tak macam rabbit? Senang nak pegang - pegang...

Semalam masa nak tukarkan dia kat kat dalam bakul, aku terpaksa pakai glove untuk mengelakkan digeget. Mula - mula ok je tapi mungkin sebab dia rasa terancam so dia mula meronta - ronta. Owh ye aku letak kandang and bakul tu atas meja sebab aku takut nanti kalau kat bawah dia lari, aku susah nak cari. Almaklum sajelah rumah aku yang semak sikit ni kan...

Tapi rupa - rupanya tindakan aku tu telah membahayakan nyawa M.I.L.A. Dalam pada dia meronta - ronta tu, M.I.L.A dengan tidak sengajanya telah jatuh ke lantai...... Berdepekkkk.....

Aku tengok M.I.L.A tak bergerak..... Mungkin Pengsan..... Cepat - cepat aku ambik dia and tengok keadaannya. Bila dia start sedar, mula dia nak meronta - ronta semula. Cepat - cepat aku masukkan semula dalam kandang dia. Hangswa punya hamster.... terkejut aku dibuatnya! Ingatkan dah goal dah.... Tak pasal - pasal nanti aku kena menjawab dengan encik abi.... Huhu....

Then since M.I.L.A jatuh tu, dia macam tak berapa nak atif dah. Tak macam mula - mula aku beli hari tu. Agresif and hyperaktif sangat sampai aku rasa dia ni macam kena overdose je.... Hehe..... La ni dia lebih banyak tido and makan je. Sikit - sikit nyorok, tido......  Hei la M.I.L.A.......... Nasibla ko dapat tuan macam aku ni......

Hmmmm..... sekarang ni pun dia tengah tido...... Nanti encik abi bawak gurlfriend die nanti..... Eh dia ni gurl ke boy???? aku pun tak taula.... Ah lantaklaaaaaaaa.........


No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++