My Nuffy

Tuesday, June 9, 2009

Bodohkah Aku Atau Aku Sedang Diperbodohkan?

aku : kecik...

kecik : ye bam...

aku : bam ni bdoh kn

kecik : nape ni bam... tiba2 je ckp mcm ne

aku : btl kn...

kecik : dr segi ape ni bam

aku : bdh sbb slalu jth cnta pd org yg slh, x pndai menilai org n slalu mengharap pd yg x sudi.. x ke bdoh namenye 2 kecik?

kecik : isk.. bam ni mcm nk perli je.. bkn la bam. bkn x pandai menilai.. tp blum nk dpt jumpa. 2 smua rezeki bam.. tengok Shira bbanding ngan bam. mane lagi baik...

aku : tp lelaki ni mmg hbt hancurkan ht pmpuan kn

kecik : lelaki memang pemusnah hati wanita. tapi ada gak yg pembela wanita.tp ciri2 laki mcm ne bam mmg pyah la nak jumpa. klau jumpa pun byk yg da milik orang.. entahla bam... kecik pun jahat. x pandai nk ckp mane laki yang baik... bam ade tak jumpe laki yang baik slama ni?

aku : nape laki ska bohong?

kecik : suka bohong.. sbb mgkin laki nk dpt sesuatu dr wanita.. atau nk menutup kelemahan diri dia..

aku : pe nk wat kt lelaki cm2 kecik?

kecik : ape nk wat ye... kecik x tau la... sbb bam nk bls dendam ke kat laki2 yg ambik kesempatan atas bam 2?

aku : yup!

kecik : kalau nak balas dendam, ade sorang bomoh kt palong 3. die leh wat mcm2.. nk santau leh.. nk buat muntah drah leh.. nk wat lumpuh pun leh... ape2la... nk alamat dia x?

aku : ha3x.. nak3x! 1st sx org yg nk bam knekan ialah kecik!

kecik : hehe... x dptla sbb bomoh dia orang yg sama..hehe..

aku : ceh.. da agk da...;-P ei kecik ni

kecik : yela... da agak bam nk kenakan kecik... ;-)


memang aku tengah rase tersangat2 bodoh n diperbodohkan sekarang ni & aku dah tak larat lagi nak menangis macam dulu sebab aku ada Kekasih yang lebih Agung. Kekasih yang sentiasa ada ketika aku gembira... saat aku berduka... saat aku menangis kerana perbuatan manusia yang tak berhati perut... saat aku tersungkur di pintu dosa... saat aku amat2 memerlukan... DIA sentiasa memerhatikanku... sentiasa DIA menunjukkan jalan yang benar kepadaku walaupun kadang - kala aku tak mengendahkanNya... kupujuk hatiku yang terluka dengan khalimah2 indah lagi suci dari-Nya... dan aku mohon sekali ini agar ditunjukkan jalan dan kebenaran padaku agar aku boleh meneruskan hidup ini dengan tenang... Ya Allah berikanlah kekuatan untuk aku menyingkap kebenarannya... Amin.

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++