My Nuffy

Monday, July 6, 2009

MaaF Ye...

Alhamdulillah...
kelas penuh minggu ni...
walaupun asgment n presentation 1 pun tak uat...
ni pun nga berusaha keras untuk mencari sberapa byk maklumat yg ade...
dlm wak2 yang singkat ni...
untung2 esok luse tutor aku call suh anta asgment...
huk3x
ketiadaan laptop salah 1 punca naper asgment aku tak siap2...
padahal dulu mase laptop aku elok pun lambat gak aku antar...
puas da aku dok pikir naper aku x suke wat asgment...
asgment kat opis ni pun berlambak tunggu aku settlekan...
emmm...
hopefully ley siap dalam mase terdekat ni...
[kemalasan melaumpau]
maaf...
lepas kelas aku g jemput Si Kecik n adik die...
die nak balik ambik kete merah die 2...
dah orang mintak tolong...
takkan aku nak uat bodo jerk...
dah name pun kawan...
kawan baik lagi 2...
tapi aku masih sedar diri...
ade 1 hati yang perlu aku jaga...
dan aku tak pernah lupa hakikatnya...
cuma aku pohonkan pengertiannya...
bahawa aku jenis manusia yang setiakawan...
sukar untuk aku lepaskan kawan2ku...
meskipun setelah aku menjadi surinya suatu hari nanti...
tapi kasih & sayangku takkan pernah berubah padanya...
insyaAllah...
Si Kecik memang kawan baik aku...
selamanya akan begitu...
aku simpati pada dia...
biler2 mase je ayah dia akan pergi menghadap Ilahi...
patutkah aku berdiam diri????!!
berpeluk tubuh sahaja melihatnya kesedihan???!!!
patutkah aku sebagai kawan????!!!
di wajahnya terzahir kesedihan...
meskipun di bibirnya mengukir senyuman...
sayu hati kusembunyikan dalam tawa riang...
mendengar celotehnya...
membuat dia ketawa...
tapi dia cuma mampu tersenyum pahit...
kau takkan mampu menyembunyikannya daripadaku Kecik...
pertamakali dia mengaku dia menangis melihat keadaan orang tuanya...
aku cuma mampu mendengar & menenangkannya...
kerna aku juga pernah mengalaminya...
kisah dia & gadisnya juga agak mendung...
namun cepat pula dia melindungnya...
aku doakan impiannya untuk berumahtangga bersama gadisnya akan terlaksana...
aku pula?
insyaAllah...
suatu hari yang indah akan menjelma...
lambat atau cepat...
biarlah Allah yang menentukan...
aku cuma mampu berdoa...
cuma harapan aku...
dia yang aku sayangi akan lebey memahami diriku ini...
yang nakal...
yang manis...
yang kuat menangis...
yang cepat putus asa...
yang egois...
yang pendiam...
yang tak pandai memujuk...
yang mungkin tak pandai menunjukkan kasih & sayang...
yang tak memahami kerisauan hati orang yang disayangi...
maafkan sayang...
;-)

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++