My Nuffy

Monday, August 30, 2010

Mengemas Time.

Hari Sabtu incik suami masih bekerja. Hari cutinya Cuma hari Ahad saja. So hari ni (Sabtu) adalah mengemas time bagi aku. Yang pertama sekali aku kemas adalah dapur. Nasib baiklah dapur aku ni comel je. Keluar bilik terus nampak dapur. Nasib baiklah sebelum kawen ritu aku ada beli rak pinggan mangkuk yang kecik tu. Cadangnya nak letak barang-barang buat kueh aku tu tapi bila tengok space kat sini macam tak mengizinkan so terpaksalah aku letak pinggan mangkuk dulu.

Dalam Proses


Selepas

Selesai bahagian dapur, aku beralih kat area ruang tamu pulak. Pikir punya piker, aku nekad masukkan sofa mak mentua aku dalam bilik. Sayang nak guna….Hehe. Aku tau incik suami mesti tak setuju punya tapi kali ni aku nekad. Sofa tu tak kena dengan kawasan ruang tamu yang sempit ni. Aku cadang kalau da ada tv and raknya aku nak jadikan bilik tu sebagai bilik tv sementara dieorang tak pindah sini lagi ni kan. So kat luar ni boleh jadi ruang borak-borak. Kiranya tempat orang tua-tua nak chattingla. So takderla mengganggu kan.


Sebelum
(p/s : sila abaikan barang bersepah tu...huhu)

Selepas
(clear aku kerjakan...hehe)

Seperti yang aku jangka, bila incik abi balik dia buat muka tak puas hati. Haha…. Agak dah! Tapi aku tetap dengan keputusan aku.

A : Kenapa letak sofa tu dalam bilik?

S: Tak sukalah. Lagipun nanti boleh buat bilik tu jadi bilik tv.

A : Biar jelah… Kosong je ruang tamu ni tak cantiklah….

S : Ala takpela….. Nanti kite belilah sofa L yang lain…. Yang kecik cikit…

A : Ada duit ke?

S : Bukanlah nak beli sekarang…….

Huhu…. Terus senyap.

Dah selesai mengemas semua, aku terus lepak depan lappy main game. Kat sini tak berokband. Streamyx pun elek. So adapkan jelah game ‘Lembu’ tu.



Kaki dah sengal-sengal dah rasanya. Aku ambik bantal dalam bilik terus lelap tapi sekejap je dapat titun sebab dah janji dengan incik suami, kul 3 nak pegi rumah mak mentua aii. Petang ni sedara mara nak mai berbuka. Then actually petang ni aii ader rancangan untuk incik suami. Hehe…

Memandangkan hari ni birthday incik suami, so aku cadang nak belikan kek and buat pudding kastard yang biasa aku buat tu tapi aku tak bagitau dia pun. Secretla konon….Hehe. Aku cakap aku nak pegi pasaraya beli barang je padahal aku nak cari kek tapi sayangnya kedai tu tak banyak choice pulak hari ni… Alahai…. Kononnya nak pegi kedai lain tapi kedai tu tutup pulak. So kenalah patah balik kat kedai yang 1st tu.

Aku beli kek coklat kegemaran incik abi. Nak buat sendiri memang tak danla…. Lagipun nanti tak surprisela kan! Nak tahu kesudahannya? Tunggu Sambungan Surprise Hari Lahir pulak nanti k. Daaaa…

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++