My Nuffy

Friday, August 27, 2010

Rumahku Syurgaku.

Terkejut paru-paru aku bila tengok husband aku tiba-tiba muncul kat ofis. Ingatkan beliau dah lupa wife beliau yang sorang ni....Huhu. Kiteorang terus je ke rumah kat halacara sebab aku nak ambik beg kertas aku yang tertinggal semalam. Macam biasalah beliau mengadu penat... sakit perut..... letih.... lapar..... Hukhuk.

Memanglah aku boleh drive sendiri ke sana tapi tanpa izin beliau apakah.... boleh? Dah tentulah tidak kan!
So keje aku tunggu jelah beliau datang menjemput aku.

Semalam pun baru aku keluar pegi pasaraya tak bawak hp pun dah kena sound ni kan pulak nak keluar sesuki hati.

A : pegi mana je tadi?
S : sayang pegi Gmart jap tadi. Hp tinggal dalam keta.
A : Ingatkan dah tak nak pakai hp lagi tadi....

Huhu.... Pedih telinga aku dengar. Yelah memang salah aku sebab tak reti nak bawak hp kalau tak bawak handbag. Lecehla nak pegang. Kalau beliau ada memang beliau je yang jadi mangsa.

Petang ni pun nak beli telor kenalah tunggu beliau balik dulu 6.3o pm nanti. Alamak! baru aku teringat yang hadiah birthday beliau aku tak balut lagi! Nanti kantoilah dengan beliau! Isy2x Pelupa betullah aku ni. Macam mana tah nak jadi isteri mithali macam ni neh? Kuang3x.

Masa balik tadi pun aku cuma sempat simbah clorox kat lantai jamban je sebab balik karang aku nak sental. Kembang anak tekak aku tengok lantai tu memuteh je.



Bilik air dia boleh tahan jugak besarnya. Selesalah kalau nak mandi berdua kan! Hehe... Geram je aku tengok lantai bilik air tu. Siap kau malam ni lantai! Aku sental-sental kau sampai berkilat.


Ni pulak gambar bilik kiteorang sebelum masuk katil and almari solek. Nampak sempit sikit kan? Tak apalah... 3 tahun je. InsyaAllah dalam masa 3 tahun ni aku nak cari rumah sendiri. Senang nak decorate apa yang patut. Rumah ni ada master badroom sebenarnya. Besar jugaklah biliknya tapi masing-masing dah cop awal-awal kan, beralahla. Tapi kalau mak mentua aku belum berhajat nak beli set katil lagi nanti aku ingat nak ajak incik suami pindah bilik depan. Selesa sikit.



Nampak macam kat chalet tak? hehe. Lantai tu idea mak mentua akulah tu. Berkenan sejak dia tengok lantai kat 1 hotel ni masa pegi terengganu dulu. Incik suami pun ada bawak aku kat sane and tunjukkan kesamaan lantai tu. Sebijik ko!

Tapi yang lecehnya lantai ni cepat kotor. Tiap-tiap hari kena mop sebab kalau tak mop nanti dari jauh dah nampak kesan tapak kaki wane puteh. Cantik memanglah cantik tapi bukan minat aku.


Tadi masa singgah kat rumah tu jugak incik suami sempat pasangkan kipas angin hadiah kawen hari tu. T.h.a.n.x to s.h.i.e.r.a and k.e.k.z.a.m! Macam tau-tau je bilik kiteorang takdok kipas.Hehe.... Ye bilik kiteorang takdok kipas sebab incik suami kata takley nak pasang kipas siling tu sebab takde kayu penahan. Cuma ada siling semata. Silap haribulan kalau pasang jugak tak pasal-pasal nanti tengok syok mimpi kipas jatuh atas katil. Owh xmo!



p/s: Kan saya dah cakap. Penat-penat pun incik suami ni tak reti nak duduk diam.

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++