My Nuffy

Wednesday, August 18, 2010

Ramadhan Ke 8.

Salam semua.
Hari ni merupakan ramadhan ke 8 dah rupanya.
Alhamdulillah sahur pagi tadi berselera sikit makan nasi +ayam goreng + sambal cendawan kukur.
Incik suami yang mulanya tak nak makan nasi pun terus join sekaki bila nampak sambal cendawan kukur tu.
Ada jugak rasa macam nak moon tapi masih dapat bertahan.

Lepas sahur terus gosok baju sendiri + sediakan baju untuk incik suami pergi kerja nanti.
Takut terlambat.
Alih-alih saya memang lambat pun.
Bila punch dah pukul 8.01 am.
Huhu.

Saya bawak keluar punchcard saya terus tunjuj pada incik suami.
Dia cuma tersengih.
Entah kenapa saya rasa hari ni dia macam khayal.
Mamai pun ye jugak kot.

Sebenarnya pagi tadi kami punggah barang.
Semua hadiah yang saya dapat masa wedding hari tu saya nak pindahkan ke rumah baru.
InsyaAllah raya ni boleh buat rumah terbuka kat rumah baru kot.
(psst : kalau saya laratlah masa tu kan...hehe)
Barang-barang yang besar  macam katil, meja solek and rak baju kami akan punggah kemudian.
Hopefully sebelum raya ni selesailah.
Tak sabar nak duduk rumah tu.

Memandangkan rumah tu rumah family incik suami, mak mentua saya dah beli sofa siap-siap.
Mungkin senang nak lepak sekali sekala kat situ kot.
Alih-alih kami pulak yang duduk dulu.
Tapi mungkin untuk 3 tahun jelah kot sebab bila bapa mentua saya dah pencen nanti dieorang pulak akan duduk di situ.

Petang ni kalau sempat saya dan incik suami akan terus hantar barang kat sana seterusnya buka puasa di situ.
Kalau sempatlah sebab incik suami baru je sms tadi yang dia ada meeting pulak.
Hmmm...

Oklah.
Nak get ready balik dengan bapa mertua and adik ipar saya sekejap lagi ni.
Sekian.
Wassalam.

Selamat berbuka.
:-)


No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++