My Nuffy

Friday, August 27, 2010

Saya atau Aku.


Aku ingat lepas kawen ni konon-konon macam nak sopan sikitlah guna kata ganti nama 'saya' kan tapi bila aku baca balik entry tu rasa macam.....

eiiiiiiii...... skemanya makcik!

Orang nak baca pun macam malas je gaknye. Hehe. So sekarang aku buat keputusan nak guna kata ganti nama 'aku' saja. Barulah nampak macam brutal and giler-giler sikit!

Barulah rasa macam free nak menulis apa saja dalam kepala otak aku ni. Takde dah nak tersekat-sekat idea bernas dalam pale otak ni. Lagipun aku menulis blog ni untuk suka-suka je. Nak share dengan orang len apa yang aku rasa.

Actually aku tengah tunggu abi aku ni mana tah......

Senyap je dari tadi. Aku rasa nak balik rumah Halacara tu nak kemas barang-barang yang baru sampai semalam tapi macam biasalah kan, dah jadi isteri ni kenalah dengar cakap suami...... Tak boleh keluar sesuki hati tanpa izin suami........ tak boleh melawan suami....... Tak boleh buli suami........... haha. Kesianlah kat beliau nak dibuli. Kerja Isnin sampai Sabtu dari 8.3o am sampai 6.3o pm. Itu kalau bulan puasalah. Kalau bukan bulan puasa, 8.3o am sampai 7.oo pm. So masa untuk bermanja-manja tu adalah terhad ye tuan puan.

Hari Ahad pulak ada je programnya. Kalau duduk kat pb jelah baru dapat tengok beliau berehat lama sikit @ tidurla tu. Kalau tak tu, aku syok golek gelantang kat dalam bilik dia pulak leka buat benda lain. Dah tu mengadu penat tapi penat-penat beliau ni tak jugak reti dok diam. Pelik aku.

Hari ni pun aku tengok tadi muka beliau memang letih giler sebab malam tadi terpaksa mengangkut barang-barang dari rumah mak aku ke rumah baru. Dua kali pulak tu. Alhamdulillah nasib baikla bos dia baik hati kasi pinjam lori buruk dia tu.... hehe. Tu tengah tunggu nak kemas je tu. InsyaAllah petang ni lepas berbuka, kiteorang balik sanalah nak mengemas. Ada rezeki nak mengecat sekali tapi beliau pulak tak ada masa nak temankan aku beli cat. Hmmmm.......

Then esok pulak birthday husband aku tu. Wahhh.... abi sudah besar sekarang! Hehe.... Aku rancang nak buat candlelite berbuka je berdua kat rumah baru tapi sedara-sedara beliau kat kampung pulak nak berkumpul berbuka kat rumah mentua aku. C.a.n.c.e.L! Confirmlah kiteorang wajib datang kan! Tapi datang makan jelah...hehe. Paling tidak pun aku tukang buat air. InsyaAllah esok nak buat kek coklat kegemaran husband aku tu sekali. Hadiah? Dah beli dah semalam! Syyyyyyhhhh....... :-)

So petang ni nak siap-siap beli telur! Senang esok aku terus buat je! Nak tahu perkembangannya kenalah tunggu okeh!

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++