My Nuffy

Thursday, December 16, 2010

Cekodok Masin

Sebelom aku nak cerita pasal cekodok aku yang masin ya rabbi semalam... aku nak citer kisah pagi semalam dulu...

Alkisahnya pagi semalam dengan excitednye aku bangun awal nak buatkan bekal untuk hubby aku... Sebelom tu kena tanye dulu die nak makan ape... Yelah, lau ikot selera aku, aku buat nasi goreng je... Takyah nak rendam2 mehun tu... Leceh! Nak2 pepagi subuh gitu... Dengan mate yang separuh tertutupnye... Maka memasakla aku dengan sungguh2nye... Campur udang kering... cili api... telor... Hmmm... test cikit... perghhh sodap tekau... Bile dah siap2, terus masuk dalam tapawer... mase tu rase cam bahagianye dapat masak sendiri untuk hubby bawak ke tempat keje kan... Daripada die makan benda bukan2 kat luar tu lebih baik aku sediakan sendiri kan! Jimat pun jimat. Untuk aku pun aku tapaukan sekali. Sonang!

Dipendekkan cerita then dekat nak tengahari tu hubby aku sms... Aku ingatkan kenape... rupenye kate die ade ulat kat dalam mehun tu... Erkkkk?????? Katenye macam ulat gonggok tu tapi dah putus pale... Nasib baik die pasan... Eiiii.... mane pulak datangnye ulat ke jadah tu?????????
Tetibe je mase tu aku rase nak marah plus emosi bagai. Yela, sakit ati tau bile kite dah beria2 masak tetibe hubby kate ade ulat dalam makanan tu!  Terus protes taknak masak lagi dah lepas tu!haha.

Puas aku pikir dari mane datangnye ulat tu... Hubby aku cakap dari siling... ceh! Ulat terbang ke hape? Bile aku pikir2 balik mungkin jugak ulat tu datang bersama2 udang kering tu... Hmmm.. mungkin jugak! Dan bila pikir2 balik, nasib baik hubby aku tak apa2...

Pastu petang semalam mak mentua aku suh goreng cekodok... aku pun excitedla nak buat cekodok gembol cam yang kawan aku selalu bawak tu... Katanye kena taruk air panas... puasla aku godek2 adunan cekodok aku... bile tibe masenye.... haremmmmmm..... lombik! Dah tu masin nak mampos! Naik darah tinggi mak mentua aku... Adoi! Takder bakat langsung nak buat cekodok! Huh...

Tulah kesahnye semalam... Moral cerita ni... Kot ye pun nak jadi isteri mithali, checkla dulu ape yang kite bagi makan kat suami kite tu. Jangan main sumbat je... Sian die kalau termakan benda2 tak elok... Pastu jangan nak hangin satu badan padahal ko yang salah. Haha... Ape da.... Yang penting masak tu biarla ikhlas... Barulah ader feel suami kita nak makan kan... InsyaAllah...

1 comment:

Unknown said...

hehehe
apa la ulat tu

siap ptus kepala ek

haish

++Jom Kita Tukar Link!++