My Nuffy

Monday, December 13, 2010

Nasi Lemak Punye pasal


Nasik Lemak Punye pasal
.
.
.
.
.
.
.
.
Tak pasal2 pagi2 lagi aku dah buat muke budu
Macam2 perasaan ade pagi tadi

Alkisahnya begini
Semalam mase kat rumah mak aku...
aku tersangatla rajin nak sediakan nasi lemak rm1.5o untuk hubby aku yang tercentaaaa tu...
So aku pun mulalah buat sediakanlah bahan2nye...
Bujet hari ni pagi2 bertolak dari umah mak aku jela kan...
sekali hubby aku cakap baju keje die tak gosok lagi...
Hmmm....
sabo jela kan...

Then aku amik keputusan nak balik je rumah mentua aku
aku pun rushla masakkan sambal segala...
cadangnye t tinggal nak tanak nasi je...

Then pagi tadi...

.
.
.
.
.
Dua2 bangun kol 6.30 am
sempat kot kalau nak masak...
tapi entah kenape tibe2 terbantut tengok mak mentua aku kat dapur...
Huhu...
Nape tah...


Biasenye kalau kat rumah mak aku...
sejak aku dah kawen ni...
kalau aku masak kat dapur jarang die nak amik pot...
mue serah kat aku...
sedap ke tak sedap ke...
Mak aku ok je...
p selalunye mak akulah yang jadi mangse tukang rase...
hehe...
Kat umah mentua aku jadi kekok pulak rasenye...
Nak tolong tapi tak reti aku jadinye...
kat rumah sendiri, mak aku yang rajin suh aku buat itu... buat ini...
Kalau aku tanye nak buat ape lagi, confirm ade je yang die nak aku buat...

Kalau mak mentua aku pulak bile aku tanye ade pape nak tolong lagi tak mesti die jawab xde...
bes tu aku nak buat pe?
takkan nak memandai2 kot?
Sungguhla aku ni tak pandai nak membodek @ ambik ati orang tue tu...
huhu...

Tulah bezanye mak aku n mak mentua...
t tak pasal2 orang cop aku pemalas masak padahal mak aku tak ajar pun camtu...

teringin nak balik rumah sndiri...

masak sendiri...

sepah rumah sendiri...

Cume keadaan belom mengizinkan...

hmmm...


No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++