My Nuffy

Wednesday, December 1, 2010

Rambut sama hitam ma...


Dah xley pakai kot peribahase tu... sebab sekarang ni macam2 kaler rambut dah aku tengok... Ade merah... ad ijau... ade karat... Habes tu nak pakai peribahase ape ek?hehe... Sendiri mau bikinla ye...

Tapi aku bukan nak citer pasal rambut or nak bagi korang tips macam mane nak jage rambut ke hape... Ni nak citer pasal perangai masing2 yang bermacam2 ragam ni... kadang2 rambut je same tapi perangai masyaAllah jauhnye berbeza... Ape taknye len2 mak bapak kan...

dalam kehidupan aku seharian pun aku jumpe macam2 ragam perangai orang ni... Ade yang hatinye jernih... tapi tak redha...haha. Ade yang hatinye busuk... lagi busuk dari bau longkang... Ade yang jahat... jahat kalah setan... Ade jugak yang seteng2... (1/2-1/2la tu...)

Ade pulak... kite nampak orang tu baik sangat... Muke suci je bak kate kengkawan aku... Tapi perangai masyaAllah... Kalah perangai berok! Ade taw... Aku memang tak layan orang macam ni terutamanye kalau die buat taik dengan aku... Biarla die dengan dunia die...

Ade pulak... yang die ni perangai seteng2... Ade yg baik ade yang buruk sikit perangai die...Haha... Yang ni pun aku layan seteng2la kan... 

Ade jugak... yang hati punyelah jernih... orang yang die benci pun die boleh layan lagi... boleh tolong lagi... Sejuk perut mak die melahirkan...hehe... Tapi ade mase die tetap akan merungut sebab itu bukan diri die yang sebenar... Cume dek hatinye tu terlampau suci murni... Tak sampai hati nk balas balik kejahatan dengan kejahatan ni lah jadinye...

Aku sendiri ade mase hati aku setulus2nye menolong orang atau berkawan dengan orang... Ade masenye macam tak redha je...haha. Yang penting sila tengok expresi muke aku... Kalau aku masih lagi boleh tersenyum pade korang maknanye oklah tu... Kalau muke korang pun aku taknak pandang tu paham2 jelah ye... Aku pun taknaklah berpura2... Na buat ape kan jadi hipokrit?

No comments:

++Jom Kita Tukar Link!++