My Nuffy

Saturday, January 8, 2011

Jangan Merungut.

Alhamdulillah... sekarang mak aku hampir sembuh sepenuhnya. Dia dah boleh berjalan dengan lebih cepat cuma dia selalu mengadu pergelangan kakinya masih terasa sakit. Aku cadang nak bawa mak ke klinik lagi sekali. Kalau boleh kali ni nak x-ray. Takut-takut kalau ade yang patah.

Alhamdulillah, aku jugak dapat melaksanakan tugas dan tanggungjawab aku sebagai seorang anak terhadap mak dengan bantuan hubby. Berkat kesabaran kami berdua jugak, beberapa berita gembira singgah dalam hidup kami. Benarlah kata orang... kalau kita berbakti kepada orang tua kita, insyaAllah hidup kita akan bertambah senang dan tenang. Walaupun tidak sesempurna mase orang tua kita menjaga kita masa kita kecik dulu tapi kalau kita yakin, insyaAllah... Semuanya akan berjalan dengan lancar.

Ade masenye dulu aku merungut jugak sebab masing2 macam pentingkan diri masing2 saja tapi mak tak pernah merungut. Tapi bila difikir2kan balik, buat apa aku nak merungut? Bukankah semua apa yang berlaku tu ada hikmah disebaliknya?

Dan alhamdulillah... Allah dah bagi banyak ganjaran untuk aku atas apa yang aku lakukan untuk mak aku selama ni. Ganjaran yang tak terduga.... Makanya, aku n hubby adalah antara orang2 yang sangat bertuah untuk berbakti dan menjaga orang tua kami selagi hayat dikandung badan. Biarpun terpaksa bersusah payah tak mengapa... InsyaAllah Allah akan sentiasa membantu kita.

Sekarang pula adalah giliran aku untuk berbakti pada kedua mentuaku. Meskipun bukan dengan wang ringgit... InsyaAllah, aku akan cuba sedaya upaya untuk menyenangkan hati mereka walaupun hakikatnya aku ni memang tak pandai nak amik ati orang...Hehe.. Doakan aku ye... Doakan juga semoga mak aku dan pak mentua aku cepat sembuh ye. InsyAllah..




2 comments:

Umiey said...

assalamualaikum, mmg xrugi la klau kita berbakti pada mak ayah kita kan, lagi2 berkat hidup kita

** tiba2 teringat kt mak abh kt kampung..wawawawawwawawa

++Kerudung Ungu++ said...

salam... yup. selagi org tua kita masih ada nilah kita nak kena berbakti pada dieorang... dh xde nanti tkut menyesal seumur hidup...

++Jom Kita Tukar Link!++